ادامه مذاکرات ایران با ایرباس و بوئینگ

اصغرفخریه کاشان قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل و تأمین مالی، در جریان مذاکره با هیات فنلاندی از ادامه مذاکرات با ایرباس و بوئینگ و سایر شرکت‌های هواپیمایی برای خرید هواپیما خبر داد.

ادامه مذاکرات ایران با ایرباس و بوئینگ
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اصغر فخریه کاشان قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل و تأمین مالی، صبح دیروز در ملاقات با کای مویکاینن وزیر توسعه و تجارت خارجی فنلاند و هیئت تجاری همراه، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران را به هیئت فنلاندی یادآوری کرد.

فخریه کاشان با اشاره به وضعیت صنعت هوانوردی ایران به هیئت فنلاندی، گفت: مذاکرات ایران با ایرباس و بوئینگ برای خرید هواپیما ادامه دارد و  با نهایی شدن خریدهای ایران از ای‌تی‌آر، برزیل و کانادا تا ۸ سال آینده ۴۰۰ تا ۵۰۰ هواپیما به ناوگان هوایی ایران اضافه می‌شود و گفت: این فرصت برای شما و سایر کشورهای اروپایی وجود دارد که وارد معاملات هوایی ایران شوید.

وی هم‌چنین در خصوص حضور هیات تجاری از فنلاند به ریاست وزیر توسعه و تجارت خارجی فنلاند گفت: فنلاندی‌ها در ایران به دنبال پیدا کردن زمینه‌های همکاری مشترک هستند.

قائم‌مقام وزیر دراموربین الملل و تامین مالی، با اعلام اینکه ایران زمینه‌های همکاری در دریا، زمین هوا و مسکن را به طرف مقابل معرفی کرد، گفت: فنلاندی‌ها برای توسعه روابط با ایران اعلام آمادگی کردند و قرار شد نتایج مذاکرات را اعلام کنند.

به گفته وی قرار است امروز (چهارشنبه) تفاهم‌نامه‌ای با بانک مرکزی امضا شود که بر اساس آن اعتبارات کوتاه مدت برای تجارت فنلاند باایران، در اختیار ایران قرار داده شود.

قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل و تأمین مالی در پایان افزود:فنلاندی‌ها علاقه مندند که ایران شبکه ریلی خود را به روسیه و از روسیه به فنلاند ادامه دهند.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار