شرایط جدید خرید هواپیما نیازمند بررسی مجدد دارد

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص شرط گذاری آمریکایی ها برای واگذاری هواپیماها اظهارداشت: بطورکلی قراردادها نیاز به بررسی مجدد دارد.

چگونگی استفاده، چالش جدید واگذاری هواپیماها

علی یارمحمدی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بدلیل فرسودگی ناوگان هوایی کشور و عمر بالای این ناوگان خرید هواپیما ضروری است.

وی افزود: استفاده ازهواپیماهای جدید یا با سن پرواز کم ازشرکت های معتبر خارجی به بهبود کیفیت پروازها و رضایت مردم کمک می کند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص شرط گذاری آمریکایی ها برای واگذاری هواپیماها اظهارداشت: بطورکلی قرارداد نیاز به بررسی مجدد دارد.

وی در پایان نوع واگذاری اجاره به شرط تملیک را مثبت ارزیابی و افزود: برای سهولت در پرداخت هزینه هواپیماها ، بهبود روابط بانکی بین المللی ضروری است.

شرایط واگذاری نیازمند بررسی مجدد

حسین هاشمی تختی نژاد عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به شروط آمریکا برای واگذاری هواپیما به ایران اظهارداشت: هدف آمریکا از این شرط گذاری وایجاد موانع مختلف درتعاملات اقتصادی، تحت فشار قرار دادن ایران بوده و هرچه در این رابطه ضعف نشان دهیم آن ها شرایط را سخت تر می کنند.

وی درادامه افزود: البته ناوگان هوایی کشور فرسوده و نیازبه نوسازی دارد تا پروازها با سهولت بهتر و اطمینان بیشتر صورت پذیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درخصوص اجاره به شرط تملیک بودن هواپیما عنوان کرد: شروط آمریکا صرفا برای فشار بیشتر به ایران است.

هاشمی تختی نژاد در مورد الزام خرید از شرکت هایی که به مجوزهای آمریکا نیاز دارد،نیزگفت: بوئینگ و ایرباس دو شرکت معتبردرعرصه هواپیمایی هستند و هواپیماهای آنها مناسب پروازهای ماست ولیکن اگر قرار است شروطی برای واگذاری اعمال شود باید برای رفع نیاز نگاه خود را به کشور های دیگر معطوف کنیم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۳ مهر ۱۳۹۵
ببخشید عزیز میشه بگید کدام کشور؟حتی هواپیماهای ژاپنی،چینی،برزیلی و روسی جدید هم برای فروش هوپیمای جدید به ایران نیاز به مجوز افک دارند چون از موتورها و تجهیزات ناوبری آمریکایی استفاده می کنند.
آخرین اخبار