اردوغان: نمی توانیم نسبت به آنچه در اطرافمان اتفاق می افتد، بی تفاوت باشیم

رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی گفت نمی توانیم آنچه را که در اطرافمان، به ویژه در سوریه و عراق اتفاق می افتد، نادیده بگیریم.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "الجزیره مباشر"؛ "رجب طیب اردوغان" –رئیس جمهور ترکیه- در نشست رؤسای شوراهای محلی، گفت: "نمی توانیم منتظر باشیم و مقابل عملیات تروریستی که از طریق مرزهای سوریه به ما می رسد، ساکت بمانیم."

"اردوغان" افزود: "نیروهای ما جرابلس را پاکسازی کرده اند و اهالی ان بدان بازگشته اند. وارد شهر دابق شدیم و داعش را از آن بیرون راندیم؛ اکنون نیز با اراده کامل به مقابله با آن ادامه می دهیم."

رئیس جمهور ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود افزود:"ما با اهالی حلب روابطی تاریخی، فرهنگی و برادارنه داریم و این وظیفه ماست که از آنها محافظت کنیم. ما برای حمایت از اهالی حلب، از هیچ طرفی دستور نمی گیریم."

او مدعی شد: "هرگونه عملیات گسترده در حلب، به مفهوم سرازیر شدن تعداد هرچه بیشتر پناهجویان به "غازی انتاپ" ترکیه است. ما به مبارزه خود با تروریسم، در داخل و خارج از مرزهای خود ادامه خواهیم داد. نمی توانیم آنچه را که در اطرافمان، به ویژه در سوریه و عراق اتفاق می افتد، نادیده بگیریم؛ ما به خاک سوریه طمع نداریم و تنها از دیدگاه انسان دوستانه در خصوص آن فعالیت می کنیم. برخی از برادران سوری ما در معرض قتل و کشتار هستند و ما نمی توانیم در حمایت آنها دست بسته بنشینیم."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
France
ناشناس
۲۲:۰۴ ۰۵ آبان ۱۳۹۵
بسم ا...
مارا بخیر تو امید نیست شر مرسان
الحمدا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۰۵ آبان ۱۳۹۵
وقتی داعش به موصل حمله کرد کلی ادم رو سر برید کجا بودی که حالا مدعی دفاع از مردم موصل شدی اردوغان شغال
Canada
ناشناس
۱۹:۰۱ ۰۵ آبان ۱۳۹۵
اردغان فكر ميكنه همه مثل خودش احقند ، لذا ، احمقانه حرافى ميكنه ، مرگش باد ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۰۵ آبان ۱۳۹۵
اردی جون تو که همه کار برای نجات داعش کردی خدایی دیگه نباید ازت گله ایی داشته باشند باید بهت حق بدن در این واپسین لحظات کمی هم بفکر آبروی نداشته ات باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۰۵ آبان ۱۳۹۵
این اگه لال میشد چه قدر خوب می بود.
آخرین اخبار