تاخیر در روند بهبود روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی/ لغو جلسات تعیین سفرا از سوی هر دو طرف

لغو جلسه تعیین سفرای جدید از سوی دو طرف، نشان دهنده بروز مشکل در روند بهبود و عادی سازی روابط ترکیه و اسرائیل است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه صهیونیستی «جویش پرس»، اسرائیل و ترکیه برگزاری جلسات تعیین سفرای جدید را به تعویق انداختند. قرار بود جلساتی در 27 اکتبر (6 آبان) از سوی دو طرف برگزار شود و در آن جلسات تکلیف تعیین سفرای جدید مشخص شود؛ اما برگزاری این جلسات هم در ترکیه و هم در اسرائیل لغو شد. تاکنون هیچ تاریخی برای برگزاری جلسات جایگزین اعلام نشده است.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، روز سه شنبه در آنکارا با اردوغان دیدار کرد. اردوغان از دیرباز طرفدار سرسخت حماس بوده است. سفر محمود عباس به آنکارا درحالی انجام شد که ترکیه و اسرائیل آماده برگزاری جلسات تعیین سفرای جدید بودند. انتصاب سفیر، آخرین گام در روند بهبود روابط آنکارا و رژیم صهیونیستی به شمار می رود.

همچنین هفته گذشته یک دادگاه ترکیه از توقف رسیدگی به پرونده های اقامه دعوی علیه رژیم صهیونیستی، به دلیل حمله نظامیان این رژیم به کشتی «ماوی مرمره»، خودداری کرد. لغو فرایند رسیدگی به این پرونده ها، بخشی از توافق مصالحه ترکیه و رژیم صهیونیستی بود. خودداری از لغو رسیدگی به شکایات خانواده های قربانیان ترک علیه اسرائیل، روند بهبود روابط آنکارا و تل آویو را با مشکل مواجه خواهد کرد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار