رئیس جمهور روسیه تصریح کرد که این کشور برای گسترش و یا تحمیل هیمنه خود بر جهان تلاش نمی کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "روسیا الیوم"؛ "ولادیمیر پوتین" –رئیس جمهور روسیه- با سخنرانی در همایش "والدای" گفت: "برای گسترش و یا تحمیل هیمنه خود بر جهان تلاش نمی کنیم."

" پوتین" در مورد برخی ادعاها مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات آمریکا گفت: "آمریکا یک ابرقدرت است، جمهوری موز که نیست."

رئیس جمهور روسیه خطاب به حاضران گفت: "برایم آرزو کنید که به سلامتی بازنشست شوم؛ من خود نیز این آرزو را برای خودم دارم. من اکنون بازنشست نیستم و رئیس جمهور یک کشور با قدرت هستم."

او افزود: "مردم به صورت واقعی احساس ترس می کنند؛ چراکه تروریسم به یک تهدید روزانه تبدیل شده است. عملیات تروریستی در شهرهای مختلف جهان، نشان می دهد که تروریست ها به یک گروه و سازماندهی تعلق ندارند و هرکدام به تنهایی بر انجام عملیات قادر هستند."

وی در ادامه تأکید کرد: "غرب به ساخت ادعاها مبنی بر خطر نظامی صادره از روسیه ادامه می دهد. این اقدامی است که سود آور است برای آنها و اجازه می دهد تا بودجه نظامی خود را از کشورهای دیگر جمع کنند."

"پوتین" در بخش دیگری از سخنان خود گفت: " آیا کسی این ادعا را که می گوید روسیه می تواند بر انتخاب مردم آمریکا تأثیر بگذارد را باور می کند؟ آیا آمریکا جمهوری موز است؟ آمریکا یک ابرقدرت است."

"پوتین" در بخش دیگری از سخنان خود گفت: " آیا کسی این ادعا را که می گوید روسیه می تواند بر انتخاب مردم آمریکا تأثیر بگذارد را باور می کند؟آیا آمریکا جمهوری موز است؟ آمریکا یک ابرقدرت است."

ولادیمیر پوتین در مورد تحولات سوریه گفت: "تلاش ها برای آغاز عملیات سیاسی در سوریه رو به دشواری گذاشته و توافقات شخصی من با اوباما در این خصوص موفقیت آمیز نبوده است. پس از مذاکرات طولانی و تلاش های گسترده، به نظر می رسید جبهه متحدی برای مبارزه با تروریسم شروع به شکل گیری کرده است، اما این اتفاق نیفتاد و هیچ یک از توافقات شخصی من با رئیس جمهور آمریکا محقق نشد."

او تصریح کرد: "برخی قدرت های مشخص در واشینگتن، تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا توافقات روسیه و آمریکا اجرایی نشود که این تلاش نامعقول غرب برای تکرار اشتباهاتش را بازتاب می دهد. گروه های تروریستی همچنان تسلیحات و کمک هایی را از برخی طرف ها برای تحقق اهداف سیاسی معین دریافت می کنند. من به کسانی که از تروریسم به نفع خود سوء استفاده می کنند هشدار می دهم؛ تروریست ها از شما باهوش تر و قوی ترند و شما در بازی با آنها شکست خواهید خورد."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار