مراسم بزرگداشت امامزاده جلیل‌ القدر علی ابن حمزه (ع) و آئین نکوداشت آیت‌ الله محمدعلی شیخ موحد (ره) امروز در شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حضرت علی بن حمزه از نوادگان حضرت امام موسی کاظم (ع)است که در سال 220 هجری قمری در سن 30 سالگی به دست عمال حکومت عباسی به شهادت رسیدند.
حرم مطهر این امام‌زاده واجب‌التعظیم در بین مردم شیراز جایگاه رفیع و ویژه‌ای دارد و مزار بیش از10 عالم نامی نیز در صحن حرم مطهر این امام‌زاده بزرگوار است.
 هر ساله در سالروز بزرگداشت حضرت علی بن حمزه (ع) مراسم تجلیل از یکی از علمای مدفون در صحن این امام زاده جلیل القدر نیز برگزار می شود.  
حضرت آیت‌ الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، در پیامی به این مراسم، با بیان ویژگی‌ های شخصیت آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی موحد گفت: این مرجع بزرگ جهان اسلام فردی بسیار متواضع و علم دوست بود که توانست با حسن نیت و اخلاق شایسته شاگردان بسیاری را تربیت کند.
وی گفت: شیراز شهر علم بوده و باید همچنان شهر علم بماند و از این شهر بزرگانی از علما برخاستند که در تاریخ نظیرشان کم است.
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به شخصیت حضرت علی بن حمزه(ع) و مرحوم آیت الله محمدعلی شیخ موحد افزود: امام زادگان مروجان دین اسلام و سنت پیامبر(ص) بوده و اطهار در راه ترویج دین اسلام سختی های فراوانی را متحمل شده اند و عالمان دینی ما به تاسی از راه انبیا کارهای ارزشمندی را برای هدایت دینی مردم انجام دادند که این خدمت به مردم، پاداش بزرگی در راه خداوند دارد.
آیت الله ایمانی گفت: مرحوم آیت الله شیخ موحد استاد و مدیر برجسته حوزه علمیه شیراز بود که بزرگان بسیاری از جمله آیت الله ناصر مکارم شیرازی، آیت الله ربانی شیرازی و آیت الله احمد بهشتی را تعلیم داده است.
وی افزود: نظم، برقراری مستمر کلاس های درس طلاب، نهادینه کردن ارزش های اسلامی بین مردم و خیررسانی به عموم از ویژگی های بازر آیت الله شیخ موحد بود.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.