شیراز؛

نکوداشت مقام علمی و معنوی فاخری فسایی

مراسم نکوداشت مقام علمی و معنوی یکی از چهره های ماندگار شهرستان فسا همراه با رونمایی از کتاب آیینه فاخری به قلم نویسنده و پژوهشگر محمدحسین تقوایی برپا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فسا گفت: این کتاب حاصل 5 سال پژوهش و تحقیق  کتابخانه ای و میدانی نویسنده و پژوهشگر محمدحسین تقوایی است که در سه بخش زندگینامه، معرفی آثار و برگزیده آثار فاخری فسایی در 650 صفحه به چاپ رسیده است.
رحمانی افزود: در این کتاب آثار چاپ نشده و خطی میرزامحمد جعفر فاخری فسایی تحت عنوان ٤ منظومه بلند بکاء الطیر و شعار الخیر ، منظومه راز دل( ترجمه منظوم مناجات العارفین ) اخلاق حسن ( ترجمه منظوم نامه ٣١ نهج البلاغه ) و خزانیه به رشته تحریر در آمده است.
وی ادامه داد: همچنین 8 کتابچه که در زمان حیات وی منتشر شده و هم اکنون نایاب است همچون شیخ شاهد، شبیه پیغمبر، رباب العشق، قطره ای از دریا، قند و گلاب، میلادیه یار غائب و فرهنگ و معارف حسین (ع) در این کتاب بازنشر شده است.
مرحوم حجت الاسلام و المسلمین میرزا محمد جعفر فاخری در سال 1290 هجری شمسی در فسا متولد شد و پس از ادامه تحصیلات مقدماتی در شهرستان فسا 10 سال در مدرسه منصوریه شیراز محضر درس مرحوم آیت اله شیخ یوسف حدائق کسب فیض کرد و چهاردهه حضور در مساجد حاج صادقی (محله بالا)، مسجد گلدسته (محله پائین) و مسجد شیرازی ها به ارشاد و راهنمایی و نشر و تبلیغ معارف دینی مردم شهر و دیار خود پرداخت که حاصل آن آثار فراوان علمی می باشد که از وی به جا مانده است.
میرزا محمد جعفر فاخری در سال 1349 جان به جان آفرین تسلیم کرد و در صحن مطهر حضرت امامزاده حسن(ع) واقع درشهرستان  فسا به خاک سپرده شد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار