یاسوج؛

اختصاص 17میلیارد ریال کمک هزینه مسکن به مددجویان بهزیستی

رئیس اداره بهزیستی گچساران گفت: 17 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض ساخت مسکن به مددجویان بهزیستی این شهرستان اختصاص یافت.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مهران کشاورز گفت: این اعتبار برای کمک هزینه ساخت مسکن به 89خانوار مددجوی بهزیستی گچساران از محل کمکهای انجمن خیران مسکن ساز و بودجه سازمان بهزیستی برای خانه دار شدن این اقشار آسیب پذیر در نظر گرفته شده است.

وی گفت: برای 45 خانوار شهری دارای 2 معلول یا بیشتر این شهرستان با کمک انجمن خیران مسکن ساز 300 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.

رئیس اداره بهزیستی گچساران افزود: زمین مورد نیاز ساخت این واحدهای مسکونی در محل بولوار بعثت شهر دوگنبدان اختصاص یافته و هم اکنون در حال تفکیک است که پس از طی مراحل اداری عملیات احداث آن آغاز می شود.

کشاورز همچنین از اختصاص کمک های بلاعوض برای 12 خانوار با بیش از 2 معلول روستایی در این شهرستان خبر داد.

وی میزان اعتبار در نظر گرفته انجمن خیران مسکن ساز برای هر یک از خانوارهای روستایی را 180میلیون ریال ذکر کرد.

وی ابراز کرد: برای 32 خانوار مددجوی بهزیستی که دارای زمین خام یا واحدهای مسکونی فرسوده هستند نیز تسهیلات بلاعوض 100 میلیون ریالی و 180 میلیون ریال وام کم بهره در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره بهزیستی گچساران گفت: 627 معلول جسمی و حرکتی این شهرستان خدمات توان بخشی دریافت می کنند.

کشاورز افزود: 500 نفر معلول گچسارانی برای ارایه خدمات از بهزیستی در نوبت قرار دارند که از این تعداد 300 نفر دارای معلولیت شدید هستند.

وی بر نقش مشارکتهای مردمی و خیران در یاری رساندن و خدمت رسانی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی تاکید کرد و گفت: اعتبارات این اداره با توجه به گستردگی وظایف بهزیستی و تعداد مددجویان جوابگو نیست.

وی خدمات فیزیوتراپی، پرستاری و بیمه درمانی را از برنامه های حمایتی برای توانمندسازی معلولان جسمی حرکتی این نهاد در سالجاری ذکر کرد.

شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه وبویراحمد یک هزار و 600خانوار مددجوی بهزیستی دارد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.