چرا میزان مشارکت مردم آمریکا در انتخابات اندک است؟

بی‌بی‌سی در مطلبی به بررسی علل کاهش تعداد رأی‌دهندگان آمریکایی و استقبال کم آنان از انتخابات پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، پس از یک دوره تبلیغاتی طولانی، اکنون کمتر از دو هفته تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است. این در حالی است که آمارها نشان می‌‎دهد تنها نزدیک به 50 درصد از واجدان شرایط آمریکایی برای رای دادن در این انتخابات شرکت خواهند کرد. اما دلیل مشارکت اندک مردم آمریکا در انتخابات چیست؟

برخی از کارشناسان می‌گویند حضور کم‌ طرفدارترین نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا – هیلاری کلینتون دموکرات و دونالد ترامپ جمهوری‌‌‌‌‌خواه – موجب شده است تعداد رای دهندگان آمریکایی تا حد بی‌سابقه‌ای کاهش یابد.

میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سال 1980 تاکنون بین 48 و 57 درصد متغیر بوده است. با این‌حال، میزان مشارکت مردم در انتخابات در کشوری مانند فرانسه به طور معمول بیش از 80 درصد است.

آمریکایی‌ها برای ثبت نام برای انتخابات آمریکا باید روندهای پیچیده‌ای را پشت سر بگذارند. آمریکا یکی از کشورهایی است که رای‌دهندگان را مجبور به ثبت نام می‌کند. بسیاری از آمریکایی‌ها نیز به این اقدام تن نمی‌دهند. با این‌حال، برخی از ایالت‌ها این مشکل را تا حدی حل کرده اند و رای دهندگان را در روز انتخابات و تنها با ارائه مدرکی مانند گواهینامه رانندگی ثبت نام می‌کنند.

با این‌حال، برخی دیگر از ایالت‌ها از روش‌های سختگیرانه‌تری برای احراز هویت رای دهندگان استفاده می‌کنند. منتقدان می‌گویند این سیاست‌ها موجب محدود شدن رای اقلیت‌ها می‌شوند.

حال با این‌که اعلام شده است 200 میلیون آمریکایی برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرده اند، این نشان دهنده تعداد واقعی رای دهندگان نیست.

برخی دیگر نیز اظهار می‌کنند از آنجا که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روزهای سه شنبه برگزار می‌شود و آمریکایی‌ها در این روز مشغول به کار هستند، تعداد رای دهندگان کاهش می‌یابد. برای حل این مشکل نیز برخی از ایالت‌ها "رای در غیاب" را به رسمیت می‌شناسند. به این ترتیب رای دهندگان می‌توانند به صورت غیرحضوری در انتخابات شرکت کنند.

تبلیغات جنجالی نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا نیز از دلایل دیگری است که اشتیاق آمریکایی‌ها برای مشارکت را کاهش داده است. بسیاری از آمریکایی‌ها پس از مشاهده سخنان و عملکرد نامزدهای انتخاباتی، از رای دادن در این دوره از انتخابات ناامید شده اند. بر اساس آمار منتشر شده، در نظرسنجی‌های انتخاباتی تنها 30 درصد از رای دهندگان ثبت نام شده شرکت کردند. این نشان می‌دهد از هر 10 نفر، 7 نفر  در نظرسنجی‌ها شرکت نکرده اند و این سطح مشارکت بسیار اندکی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار