مشهد؛

اخطار محیط زیست به واحدهای آلاینده مه ولات

رئیس اداره محیط زیست مه ولات گفت: از ابتدای امسال 36 واحد آلاینده این شهرستان به دلیل ایجاد برخی مشکلات زیست محیطی فصلی و دائمی، اخطار دریافت کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا مسئله گو افزود: از ابتدای امسال 76 واحد صنعتی شهرستان مورد پایش و نظارت قرار گرفتند که هفت واحد به علت بی توجهی به حل مشکلات به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی گفت: همچنین در این بازه زمانی علاوه بر پایش شبانه صنایع، برای 22 واحد صنعتی، خدماتی، کشاورزی مجوز زیست محیطی صادر شد.

مسئله گو با اشاره به پیگیری مستمر و به روزرسانی تصفیه خانه کشتارگاه طیور مرغداران تربت حیدریه، افزود: 2 باب تصفیه خانه فاضلاب برای 2 واحد پسته پاک کنی، هر یک با ظرفیت 50 مترمکعب در شبانه روز با هزینه ساخت میانگین یک میلیارد و 450 میلیون ریال توسط بخش خصوصی در سال جاری به طور همزمان به بهره برداری رسید.

رئیس اداره محیط زیست مه ولات به دستگیری پنج شکارچی متخلف در این شهرستان اشاره و بیان کرد: از این تعداد 2نفر شکارچی غیرمجاز پرندگان و 3 تن شکارچی پستانداران بودند که از آنان یک قبضه سلاح مجاز و 58 عدد فشنگ و پوکه، 12 عدد فشنگ چهارپاره غیرمجاز، دستگاه ساخت فشنگ و یک تله آهو کشف شد.

مسئله گو گفت: امسال همچنین 21 مورد تیمار و رهاسازی پرندگان و پستانداران انجام گرفت و 200 مورد نیز سایر ادوات و وسایل جانبی شکار هوبره، پرندگان شکاری و صید ماهی کشف شد.

وی همچنین از اجرای عملیات انتقال جمعیت آهوان از سایت پرورش سیمان در شهرستان زاوه به سایت هدف آهو در استان واقع در منطقه شکار ممنوع نوبهار مه ولات خبر داد.

وی از شهروندان دوستدار محیط زیست خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی، مورد را برای رسیدگی با شماره تلفن های 56729100 و 1540 در میان بگذارند.

شهرستان 50 هزار نفری مه ولات به مرکزیت فیض آباد در 207 کیلومتری مشهد قرار دارد.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.