اهواز؛

ضرورت توجه به فرهنگ عمومی در استان

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان توجه به فرهنگ عمومی را دراستان یک ضرورت دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،حجت الاسلام محمدحسین بلک، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان گفت: به نظر می رسد اعداد و ارقام آسیب های اجتماعی در تحقیقات انجام شده در پنج شهر خوزستان آمار فاحشی را نشان می دهد ولی باید با سایر استان های کشور نیز ارتباط داشت تا بتوانیم مقایسه کنیم.

وی تصریح کرد: به هر حال خوزستان معمولا در مقایسه با سایر کشور همیشه آماری میانگین متوسط داشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: در جلسات آینده بخش هایی که در جریان رویدادهای مهم استان هستند را از قبل مورد بررسی قرار بدهیم.

حجت الاسلام بلک عنوان کرد: تهاجم فرهنگی را به نفوذ فرهنگی تلطیف می کنیم. در فضای امنیتی خوزستان آنچه را که تجربه کردیم این است که ابتدا باید امنیت را تأمین و در مراحل بعد به دنبال انگیزه و ریشه ها رفت.

وی بیان داشت: وقتی ریشه ها بررسی شد می فهمیم که تهاجم فرهنگی که نه شبیخون فرهنگی است. بر اساس دیده های ما به نظرم فضا خیلی خراب تر از آن چیزی است که مشاهده می شود، مثلا فروشندگان مواد مخدر خیلی تأکید دارند که خانواده خودشان حتی کمترین مصرف مخدر را نداشته باشند.

محمدرضا سوداگر رئیس دانشکده هنر شوشتر نیز در ادامه جلسه بیان کرد: با توجه به اینکه این مباحث مطرح شده در شورای فرهنگ عمومی به زندگی جزئی و واقعی مردم برمی گردند، بنابراین پیشنهاد می کنم یک چشم انداز مشخص برای کارهای انجام شده خود داشته باشیم.

انتهای پیام/م    

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.