اصفهان؛

اهدای گواهینامه بین المللی به شرکت آبفای اصفهان

معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفا استان اصفهان از اعطای گواهینامه بین المللی'بنیاد جهانی انرژی' به شرکت آب و فاضلاب این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محسن بیشه افزود: این گواهینامه بدلیل اجرای عملیات تکمیل تأسیسات فاضلاب شهرستان های مبارکه و لنجان در ازای تخصیص پساب در دوره زمانی محدود به شرکت فولاد مبارکه (اجرای طرح جمع آوری فاضلاب در فلات مرکزی ایران با بکارگیری سرمایه بخش خصوصی)، بعنوان پروژه ای سبز به شرکت آبفا اعطا شد.

وی اظهار کرد: جایزه جهانی انرژی، معتبرترین و شناخته شده ترین جایزه زیست محیطی در جهان است که به موضوعات زمین، انرژی، آب و هوا و توسعه تعلق می گیرد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفا استان اصفهان، هدف از اعطای این جایزه را به رسمیت شناختن پروژه هایی دانست که استفاده دقیق و مقرون به صرفه از منابع و بکارگیری منابع انرژی جایگزین دارند.

بیشه خاطرنشان کرد: اولین جایزه جهانی در سال 2000 با ابتکار اتریش برگزار شد و امروزه سالیانه بیش از یکهزار و 800 پروژه از 177 کشور جهان به دبیرخانه جهانی انرژی برای دریافت جایزه ارسال می شود.
گواهینامه پروژه سبز بر اساس 'منطق EAST' در راستای ضرورت شناسایی پروژه های موفق کشورهایی که تأثیر اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و فنی داشته اند، با هدف قدردانی از آنان در سطح جهانی و ملی و ارتقای اعتماد به نفس عمومی طراحی شده است.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفا استان اصفهان با بیان اینکه امسال در نهمین سال ارزیابی پروژه بیع متقابل طرح احداث تأسیسات فاضلاب شهرستان های لنجان و مبارکه، نامزد شرکت در این رقابت جهانی شد گفت: در این زمینه ارزیابی ها از سوی ارزیابان جامعه سبز اروپا در تیر 95 و توسط نماینده بنیاد جهانی انرژی صورت گرفت.

بیشه افزود: پروژه مذکور در تمام زمینه های زیست محیطی، فنی، اجتماعی و اقتصادی مورد بررسی و در نهایت با کسب امتیاز لازم مورد تقدیر قرار گرفت و گواهینامه سبز در مراسمی در کشور اتریش به این پروژه اعطا شد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفا استان اصفهان افزوذ: این گواهینامه توسط 'ولفگانگ نیومن' رئیس بنیاد جهانی انرژی و با حضور معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو و نماینده کشورمان در مراسم، معاون وزیر اقتصاد و آموزش عالی اتریش، سفیر ایران در اتریش و رئیس اتاق بازرگانی اتریش به نماینده شرکت آبفا استان اصفهان اهدا شد.

بیشه با بیان اینکه این پروژه بدلیل کسب امتیاز بالا، وارد رقابت برای انتخاب پروژه برتر در جهان نیز خواهد شد، گفت: در این مراسم نمایندگانی از جامعه مدیریت سبز اروپا، مدیران صنایع بزرگ کشور و تعداد زیادی از انجمن های مردم نهاد فعال در زمینه مدیریت سبز روز شرکت داشتند.

به گزارش ایرنا، در سال های اخیر شرکت آبفا استان اصفهان با راه اندازی دفتر تجهیز منابع مالی توانست به روش های مختلف مالی مانند بیع متقابل، فاینانس خارجی، تبصره سه، BOO و BOT، پروژه های مختلف آب و فاضلاب را در گوشه و کنار استان اجرایی کند.
هم اکنون یک میلیون و 100هزار مشترک جمعیت شهری استان اصفهان از خدمات شرکت آبفای استان بهره مند می شوند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار