معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز خبر داد:

افزایش 40 درصدی خدمات بانک خون بند ناف استان البرز/ بانک خون بند ناف جهاد دانشگاهی البرز، برتر کشوری شناخته شد

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز از افزایش 40 درصدی خدمات بانک خون بند ناف در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، مهشید منزوی گفت: خون بند ناف منبعی از سلول‌های بنیادی خون‌ساز است و می‌تواند در روند درمان بیماری‌های بدخیم مورد استفاده قرار گیرد که ضرورت دارد افراد جامعه از علت ذخیره‌سازی و موارد استفادة خون بند ناف آگاهی یابند. 

وی افزود: با توجه به جامعة هدفِ پزشکان و متخصصان زن و زایمان، این قشر از جامعه نقش به‌سزایی در اطلاع‌رسانی و آگاهی افراد جامعه دارند.

منزوی خاطرنشان کرد: خدمات ارائه شده توسط بانک خون بند ناف استان البرز نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است که این آمار نشان دهنده افزایش سطح آگاهی شهروندان است.

وی تصریح کرد: دفتر نمایندگی البرز از خرداد ماه سال 1392 فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون بیش از یک‌هزار نمونه خون بندناف نوزدان را جمع آوری نموده است.

منزوی یادآور شد: در آخرین ارزیابی صورت گرفته در سال 95 توسط شرکت فناوری بن‌یاخته‌های پژوهشگاه رویان، بانک خون بند ناف جهاد دانشگاهی البرز توانست رتبه برتر کشور را در میان بیست و هفت نمایندگی به خود اختصاص دهد.

وی افزود: به همین دلیل، در مراسمی که با حضور نمایندگی‌های بانک خون بند ناف کل کشور برگزار گردید، از نمایندگی البرز به عنوان نمایندگی برتر تقدیر به عمل آمد.

معاون پژوهشی واحد البرز درباره انواع بانک خون بند ناف پژوهشگاه رویان گفت: بسته به تمایل و انتخاب خود خانواده، خون بند ناف نوزاد در بانک اختصاصی و یا عمومی ذخیره می‌شود.

وی ادامه داد: در بانک خون اختصاصی، خون بندناف را برای استفاده نوزاد یا اعضای خانواده‌اش در آینده نگهداری می‌کنند و والدین نوزاد برای جمع‌آوری خون بندناف و فرآوری آن، مبلغ اولیه‌ای را پرداخت کرده و سالانه مبلغی را برای نگهداری این ذخیره خصوصی خون بندناف می‌پردازند.

منزوی افزود: خانواده‌ها می‌توانند در صورت تمایل، خون بندناف نوزاد خود را با ذخیره‌سازی در بانک خون عمومی، اهدا کنند تا برای استفاده افراد دیگری که نیاز به پیوند دارند استفاده شود.

وی در پایان یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی بانک خون بندناف رویان (www.rsct.ir) به اطلاعات لازم در این زمینه دسترسی داشته باشند. در این پایگاه اینترنتی درباره نحوه ذخیره‌سازی نمونه، آزمایش‌هایی که لازم است مادر پیش از تولد انجام دهد و حتی شاخص‌هایی که برای این کار در نظر گرفته می‌شود در اختیار افراد قرار می‌گیرد و برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 34487555 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار