زاهدان

راه‌اندازی سامانه ابلاغ الکترونیک در دادگستری استان

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: سامانه ابلاغ الکترونیک با هدف خدمت‌رسانی سریع و آسان‌تر به مردم در دادگستری استان راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در آیین راه‌اندازی این سامانه گفت: امروز شاهد راه‌اندازی سامانه ابلاغ الکترونیکی در دادگستری استان سیستان و بلوچستان هستیم

حمیدی ادامه داد: راه‌اندازی این سامانه بر اساس آیین دادرسی کیفری و ماده 175 این قانون انجام‌ گرفته که به دستگاه‌های قضایی امکان استفاده از سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی ازقبیل دورنگار، نمابر، پست الکترونیک، ارتباط تصویری از راه دور و تلفن برای طرح شکایت و دعوا، ارجاع پرونده، احضار متهم، ارجاع اوراق قضایی و نیابت قضایی را با رعایت اصول قضایی بلامانع می‌داند.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح خدمات‌رسانی باکیفیت و آسان‌تر به مردم و کاهش اطاله دادرسی است و به یاری خدا با اجرای این طرح ابلاغ‌های قضایی به‌صورت آنی به طرفین دعوا ارسال می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان با اشاره به فواید مثبت این طرح عنوان کرد: دسترسی آسان و کاهش هزینه صاحبان پرونده قضایی ازجمله فواید این طرح است و افراد می‌توانند با مراجعه به یکی از دفترهای خدمات الکترونیک قضایی اقدام به ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.