گزارش/

دانش ‏آشتیانی وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش را بیشتر بشناسید

دانش ‏آشتیانی یکی از گزینه‌های معرفی شده روحانی برای تصدی پست ریاست در ساختمان خیابان سپهبد قرنی است.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از آنکه حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان روز چهارشنبه 28 مهر ماه با پذیرش استعفای وزرای ارشاد، ورزش و آموزش و پرورش اقدام به خانه‌ تکانی در کابینه یازدهم کرد، "فخرالدین احمدی دانش ‏آشتیانی" را برای تصدی پست ریاست در ساختمان خیابان سپهبد قرنی انتخاب و به مجلس معرفی کرده است.

فخرالدین احمدی دانش ‏آشتیانی (زاده ۱۳۳۴ در آشتیان)، استاد دانشکده عمران دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، رئیس مجتمع آموزشی مفید، عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و معاون اسبق طرح و توسعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران است.



وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش را بیشتر بشناسید

نامزدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دولت یازدهم

پس از آنکه رضا فرجی دانا وزیر اسبق وزارت علوم استیضاح شد و محمود نیلی احمدآبادی نتوانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد، در ۱۹ آبان ۱۳۹۳، بسیاری از وب‌سایتهای خبری مدعی شدند که قرار است روز بعد فخرالدین احمدی آشتیانی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی شود.

نهایتاً در ۲۰ آبان ۱۳۹۳ حسن روحانی طی نامه‌ای به علی لاریجانی، احمدی دانش آشتیانی را برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی کرد. وی ساعتی بعد دربارهٔ برنامه‌هایش برای وزارت علوم گفت که برنامه‌های خود را در حوزه‌های مختلف به دولت ارائه کرده است و همچنین اعلام کرد که فکر نمی‌کند مجلس با او مشکلی داشته باشد.

احمدی دانش آشتیانی در همان روز، برنامه‌های کامل خود را در اختیار رسانه‌ها قرار داد. جلسه بررسی صلاحیت وی در مجلس، سه شنبه ۲۷ آبان برگزار شد. اما وی نیز همچون محمود نیلی احمدآبادی به دلیل آنچه که نمایندگان انتساب به فتنه ۸۸ و تیم کاری مصطفی معین نامیدند، با کسب ۷۰ رأی موافق، ۱۷۱ رأی مخالف و و ۱۶ رأی ممتنع نتوانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

رئیس جمهور کشورمان در ۲۶ آبان ۱۳۹۴ به پیشنهاد علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، طی حکمی، فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی را به همراه 6 تن دیگر بعنوان عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی منصوب کرد.

حال باید دید روز سه‌شنبه فخرالدین احمدی دانش ‏آشتیانی آراء اعتماد نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را به خود اختصاص می‌دهد یا همچون گذشته در کسب اعتماد نمایندگان ناکام می‌ماند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار