در اختتامیه سومین دوره اعطای جایزه جهانی خشت طلایی تهران مطرح شد؛

ارج نهادن به پروژه های شهری مهم‌ترین هدف جشنواره خشت طلایی

مشاور شهردار تهران گفت:ارج نهادن به تفکرات، ایده های توسعه زیست محیطی و پروژه های مطرح شهری از مهم ترین اهداف جشنواره جهانی خشت طلایی است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم اختتامیه سومین دوره اعطای جایزه جهانی خشت طلایی تهران امروز (دوشنبه) با حضور نمایندگان منتخب کلان‌شهرهای جهان برگزار شد، که در حاشیه این مراسم شهرام گیل‌آبادی مشاور شهردار و رئیس مرکز ارتباطات بین الملل شهرداری تهران، اظهار داشت: همه ساله در روز جهانی شهرها مصادف با 13 اکتبر که از سوی سازمان ملل در سال2013 به تصویب رسید و هدف از اجرای آن جلب توجهات جهانی به منظور افزایش همکاری میان شهرها برای توسعه پایدار، ارج نهادن به تفکرات، ارائه ایده‌ها برای توسعه زیست محیطی و بهتر زیستن و همچنین مطرح ساختن پروژه های برگزیده شهری است.

وی ادامه داد: در این جشنواره سعی می شود در هفت محور برنامه ریزی بهتری برای ایجاد نوآوری در شهری هوشمند و در نتیجه آینده ای بهتر برای انسان‌ها صورت گیرد.

گیل آبادی تصریح کرد: بعد از اعلام فراخوان این جشنواره 419 پروژه داوطلب برای ثبت نام شده اند که از این تعداد 164 عدد از کشور ایران و 255 مورد از خارج کشور شرکت کرده که با نظر داوران از میان آن ها 24 پروژه به مرحله پایانی راه یافتند و از این تعداد 9 مورد در صدر انتخاب داوران قرار گرفته و به 15 پروژه دیگر لوح تقدیر اهدا شد.

مشاور شهردار تهران در پایان گفت: از جمله محورهای جشنواره خشت طلایی بحث معماری و شهرسازی و حفاظت از میراث فرهنگی، توسعه پایدار و محیط زیست شهری، ترمیم و توسعه زیرساخت ها و خدمات ضروری شهری، توسعه پایدار و محیط زیست شهری، توسعه فرهنگی و اجتماعی شهرها، شهر هوشمند و دولت الکترونیک شهری، حکمروایی محلی و برنامه ریزی،و مدیریت شهری است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار