شیراز؛

بهره برداری از کریدور خدمات فناوری کشور در فارس

از کریدور خدمات فناوری در حوزه محصولات دانش بنیان کشور در فارس بهره برداری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کهنسال نماینده ستاد توسعه نانوی نهاد ریاست جمهوری در سمینار تجاری سازی محصولات نانو در شیراز گفت: هدف از راه اندازی این این کرویدور نرخ موفقیت شرکت های دانش بنیان و فناوران، کاهش زمان تجاری سازی محصولان مبتنی بر فناوری های نانو، ارائه تسهیلات لازم به شرکت ها ،شناخت و  گسترش شرکت های کارگزاری است.
کهنسال از خدمات این کریدور را آموزش، مشاوره های حقوقی، بیمه، مالیات، حسابداری  و خدمات تهیه کاتالوگ در فرایند تجاری سازی محصولات به فناوران دانست و افزود: ایران در تولید دانش نانو دارای رتبه 6 در جهان است،
وی افزود: کریدور تجاری سازی در تهران تشکیل شده است که در آینده با مستقر شدن کارشناسانی در مراکز استان ها خدمات آموزشی و مشاوره ای را به فناوران ارائه می دهیم .
وی با بیان اینکه 80 تا 85 درصد محصولات مرتبط با فناوری های نوین به بازار فروش نمی رسد و بسیاری از شرکت های دانش بنیان در یکی دو سال نخست شروع به تولیدشان حذف می شوند افزود: تسلط نداشتن بر روند مسیرتجاری سازی و آشنا نبودن با قوانین و چگونگی پیشبرد فرایند تشکیل شرکت تجاری است .
کنهسال ادامه داد: با آشنایی بیشتر شرکت های دانش بنیان با این کریدور تمام مشکلات از ثبت تا تجاری سازی محصولات رفع می شود و مخترعان و صاحبان شرکت می توانند از امکانات و تسهیلات آن استفاده کنند.
گفتنی است، به مناسبت هفته نانو سمینار تجاری سازی محصولات نانو با حضور جمعی از فناوران و دارندگان شرکتهای تولید کننده محصولات نانو و دانش بنیان در پارک علم و فناوری شیراز برگزار شد.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار