«فارن پالیسی» خبر داد؛

دیوان بین‌المللی کیفری جنایت‌های آمریکا را در افغانستان بررسی می‌کند

یک نشریه آمریکایی از احتمال آغاز تحقیقات دیوان بین‌المللی کیفری درباره جنایت‌های جنگی آمریکا در افغانستان، خبر داد.

دیوان بین‌المللی کیفری جنایت‌های آمریکا را در افغانستان بررسی می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجله آمریکایی «فارن پالیسی»، از احتمال آغاز تحقیقات دیوان بین‌المللی کیفری، در هفته‌های آتی، درخصوص جنایت‌های جنگی و نقض قوانین حقوق‌بشر در افغانستان خبر داد. این تحقیقات شامل بررسی جنایت‌های جنگی آمریکا در افغانستان نیز می‌شود. 

فارن پالیسی به نقل از چند منبع آگاه، نوشت: «فاتو بن سودا،» دادستان عالی دیوان کیفری بین‌المللی، ظرف چند هفته آینده، تحقیقات جامع و کاملی را درخصوص جنایت‌های نظامیان آمریکایی و تروریست‌های طالبان و همچنین نقض احتمالی قوانین از سوی نیروهای وابسته به دولت افغانستان، آغاز خواهد کرد. 

راشا تودی در این خصوص نوشت: در صورت صحت داشتن خبر مذکور، این نخستین بار است که یک دادگاه بین‌المللی درخصوص جنایت‌های جنگی نیروهای آمریکایی در افغانستان تحقیق می‌کند. 

فارن پالسی پیش‌بینی کرد تحقیقات درخصوص جنایت‌های جنگی صورت گرفته در افغانستان تا پایان سال جاری، آغاز خواهد شد. همچنین یک هیئت آمریکایی برای بررسی ابعاد این تحقیقات راهی «لاهه،» پایتخت حقوقی جهان در هلند، شده است. 

 دیوان بین‌المللی کیفری نخستین دادگاه دائمی بین‌المللی برای رسیدگی به جرایم نسل‌کشی، جنایات علیه بشریت، جنایت جنگی و جنایت تجاوز جنسی است که مقر آن در لاهه هلند قرار دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار