خسارت 30 میلیون دلاری طالبان به افغانستان طی دو ماه گذشته

طالبان طی دو ماه گذشته بیش از 30 میلیون دلار به افغانستان خسارت وارد کرده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت عناصر طالبان طی دو ماه گذشته بیش از 30 میلیون دلار خسارت به این کشور وارد کرده اند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، حسین مرتضوی در مصاحبه با این خبرگزاری افزود: «جنگ در افغانستان یک بعد مخفی دارد. زمانی که حمله تروریستی یا درگیری های مسلحانه رخ می دهد ما معمولا درمورد تلفات مربوط به آن صحبت می کنیم. اما نکته مهمی دیگری نیز وجود دارد که به چشم نمی آید.»

فعالیت های تروریستی طی دو دهه گذشته مانعی مهم برسر راه تلاش ها برای بازسازی افغانستان بوده است. طالبان به علت کشتار جمعی ، شکنجه و اعدام به شدت منفور است.

مرتضوی تصریح کرد: «‌با نگاهی بازتر می توان دید که طالبان در تخریب گسترده زیرساخت های افغانستان نیز نقش داشته است. تروریست های این گروه طی دو دهه گذشته نشان داده اند که نه تنها علیه غیرنظامیان بلکه علیه تمدنی می جنگند که آنها بوجود آورده اند.»

از زمان برگزاری کنفرانس ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) درباره افغانستان در تاریخ چهارم و پنجم اکتبر ، موج جدیدی از خشونت ها سراسر 11 استان افغانستان را فرا گرفته است.

در این خشونت ها هزاران نفر کشته، زخمی یا آواره شده اند. درهمین حال زیرساخت های افغانستان نیز ازجمله مدارس و بیمارستان ها به شدت دچار آسیب شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار