شیراز؛

بایدها و نباید های غذاهای دریایی در بارداری

دوری کامل از غذاهای دریایی در دوران بارداری توصیه نمی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فاطمه صادقی کارشناس ارشد تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی گفت: هرچند که مصرف برخی از انواع ماهی ها برای زنان باردار خطرناک است، اما دوری کامل از غذاهای دریایی نیز توصیه نمی شود.
وی با اشاره به اینکه نیاز به آهن و پروتئین در زنان باردار افزایش می یابد، افزود:  از آن جا که ماهی سرشار از پروتئین و آهن است، یکی از مواد غذایی مناسب برای تامین میزان نیاز به پروتئین و آهن در بارداری است.
فاطمه صادقی ادامه داد: دریافت به اندازه کافی از امگا3 برای تکامل مغز نوزاد ضروری است که می تواند با مصرف ماهی های غنی از امگا3 مانند سالمون وحشی و ساردین، فراهم شود.
این کارشناس ارشد تغذیه، خودداری از مصرف غذاهای دریایی مانند کوسه ماهی، اره ماهی، شاه ماهی خال مخالی و کاشی ماهی که دارای اندازه بالای جیوه هستند را ضروری دانست.  
صادقی تاکید کرد: مصرف ماهی خام(سوشی) با توجه به خطر مسمومیت غذایی در دوران بارداری ممنوع است.
این کارشناس ارشد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، توصیه کرد: لازم است ماهی پس از خرید در یخچال نگهداری شود و در مدت دو تا سه روز پس از خرید مصرف شود؛ ماهی باید به صورت کامل پخته شود، زیرا مصرف ماهی نیم پز نیز افزایش خطر مسمویت های غذایی را به همراه دارد.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار