رد نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها از سوی کمپین کلینتون

کمپین انتخاباتی "هیلاری کلینتون" نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها را که از پیشتازی "دونالد ترامپ" حکایت می‌کند، نپذیرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ در پی گزارش روز جمعه پلیس فدرال آمریکا مبنی بر پیگیری پرونده ایمیل‌های "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری، جدیدترین نظرسنجی‌های صورت گرفته از سوی ای‌بی‌سی نیوز و واشینگتن پست نشان می‌دهد دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواه این انتخابات، یک درصد از کلینتون پیش افتاده است.

کمپین انتخاباتی کلینتون با رد نتایج این نظرسنجی اعلام کرد هیچ مدرکی دال بر افزایش محبوبیت ترامپ به چشم نمی‌خورد و ماجرای از سرگیری تحقیقات ایمیل‌ها هیچ تاثیری بر سطح محبوبیت کلینتون نداشته است.

انتشار نتایج این نظرسنجی با عزیمت هیلاری کلینتون به فلوریدا و برنامه‌ریزی برای انجام چند سخنرانی در شهرهای مختلف آن همزمان شد. یکی از مقامات ارشد کمپین کلینتون در این باره گفت: نظرسنجی مشترک ای‌بی‌سی نیوز و واشینگتن پست یک نمونه بد از نظرسنجی‌ها بود. هیچ نشانه‌ای از تاثیر منفی گزارش اف‌بی‌آی بر روند کاری کلینتون مشاهده نشده است. از طرف دیگر طبق آنچه ادعا شده است ما هیچ نشانه‌ای دال بر افزایش محبوبیت ترامپ نیز مشاهده نکردیم. درست است که رقابت در روزهای پایانی فشرده و حساس‌تر شده است؛ اما نمی‌توان تصور کرد یک روز مانده به انتخابات همه معادلات یک باره برهم بخورد و ترامپ رئیس جمهور شود.

"جیمز کومی،" رئیس اف‌بی‌آی، جمعه گذشته در نامه‌ای به چندین نفر از روسای کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا خبر داد که اف‌بی‌آی در تحقیق درباره پرونده‌ای که به این موضوع ربط نداشته، از وجود ایمیل‌های تازه‌ای مطلع شده است.

کومی گفت بود که اف‌بی‌آی باید روشن کند آیا این ایمیل‌ها حاوی اطلاعات محرمانه‌ای بوده‌اند یا خیر.

برخی کارشناسان معتقدند گزارش جیمز کومی می‌تواند روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تغییر دهد؛ اما مقام ارشد کمپین کلینتون مدعی شد: ما هیچ نشانه‌ای از تاثیر گزارش کومی بر روند انتخاباتی کمپین دموکرات‌ها مشاهده نکردیم. موضوع مهم تعداد داوطلبان ثبت نام شده، نیروهای داوطلب و ... هستند. این مسائل می‌تواند بر دلگرمی هواداران ما تاثیر داشته باشد.

کلینتون در سه سخنرانی که برای ایالت فلوریدا برنامه‌ریزی کرده است هیچ قصد صحبت درباره ایمیل‌ها را ندارد. او معتقد است ایالت فلوریدا نقش تاثیرگذاری در سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارد و کمپین دموکرات‌ها اعلام کرد اگر کلینتون بتواند آرای ایالت فلوریدا را به خود اختصاص دهد بدون شک موفق به پیروزی مقابل ترامپ خواهد بود.

ترامپ در سخنرانی‌های انتخاباتی خود این شعار را برای هوادارانش تکرار می‌کند: انتخابات ریاست جمهوری یک همه‌پرسی میان قرار گرفتن در مسیر رکود با کلینتون و یا اعمال تغییراتی را که انتظارش را داشتیم با ترامپ است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار