رقیب ترامپ به وعده خود وفا کرد / فرماندار اوهایو به «جان مک‌کین» رای داد!

جان کیسیک در انتخابات زودهنگام، بجای ترامپ به نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات 2008 رای داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یو اس ای تودی، «جان کیسیک» فرماندار اوهایو و رقیب انتخاباتی سابق دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه که از مدتها پیش وعده داده بود در انتخابات به ترامپ رای نخواهد داد، روز گذشته (دوشنبه) به وعده خود عمل کرد و با شرکت در انتخابات زودهنگام، بجای ترامپ، نام «جان مک‌کین» سناتور آریزونا و نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه در انتخابات 2008 را برروی برگ رای خود نوشت. «کریس شریمپ» سخنگوی کیسیک در گفتگو با رسانه‌ها این خبر را تایید کرد. 

کیسیک در ماه مه با ایراد یک سخنرانی احساسی در اوهایو از رقابت‌های مقدماتی حزب جمهوری‌خواه برای تعیین نامزد نهایی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری 2016 کنار کشید. فرماندار اوهایو قصد داشت تا پایان به عنوان رقیب ترامپ در کورس رقابت‌ها باقی بماند؛ اما او تنها در ایالت اوهایو که خانه او به شمار می‌رود، پیروز شد و زمانیکه از ادامه رقابت‌ها انصراف داد، تعداد آرای ایالتی او تقریباً 900 عدد کمتر از ترامپ بود. با این حال، در آن زمان، نظرسنجی‌ها نشان می‌دادند او تنها نامزد جمهوری‌خواهی است که در یک رقابت تن به تن می‌تواند هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها را در انتخابات شکست دهد. 

پس از اعلام انصراف کیسیک از رقابت‌های انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه،‌ اختلاف نظر میان او و ترامپ همچنان ادامه یافت و با وجود آنکه فرماندار اوهایو یک سال پیش از آن با امضای یک تعهدنامه انتخاباتی، خود را ملزم به حمایت از نامزد نهایی جمهوری‌خواهان در انتخابات 2016 کرده بود،‌ اعلام کرد در صورت پیروزی ترامپ در رقابتهای مقدماتی حزب جمهوری‌خواه، در انتخابات به او رای نخواهد داد. وی حتی با وجود آنکه گردهمایی ملی حزب جمهوری‌خواه برای معرفی ترامپ به عنوان نامزد نهایی انتخابات در ایالتی که او فرماندارش بود برگزار شد، از شرکت در این مراسم امتناع کرد.

کیسیک پس از آن نیز با وجود آنکه ترامپ بارها علناً و تلویحاً در سخنرانی‌های مختلف از حمایت نکردن او از خود ابراز ناخرسندی کرد، از گفته قبلی خود عقب نشینی نکرد تا اینکه روز گذشته در نهایت نام فردی را برروی برگ رای خود نوشت که ترامپ سال گذشته در انتقاد از او گفت: "فردی که در جنگ اسیر شده باشد، نمی‌تواند قهرمان ملی نامیده شود."

هرچند رای کیسیک در انتخابات امسال شمارش نمی‌شود، او با رای خود به جان مک‌کین، توهین ترامپ به کهنه‌سرباز جنگ ویتنام را به او یادآوری کرد و بار دیگر نشان داد از نظر او، ترامپ شایستگی ریاست جمهوری آمریکا را ندارد. 

کیسیک در اوهایو از مقبولیت خوبی در میان رای‌دهندگان برخوردار است و اکنون با انتشار خبر رای ندادن او به ترامپ، موقعیت نامزد جمهوری‌خواهان در این ایالت ممکن است بیش از پیش به خطر بیفتد. از زمان ریاست جمهوری آبراهام لینکلن در سال 1860، هیچ نامزد جمهوری‌خواهی بدون پیروزی در اوهایو نتوانسته است در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار