تشدید شکاف میان ترامپ و جمهوری‌خواهان بر سر نحوه رفتار با خانواده سرباز مسلمان آمریکایی

نامزد انتخابات آتی با اظهارات اخیرش درباره خانواده یک سرباز آمریکایی، بار دیگر جمهوری‌خواهان را در مقابل خود قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، واکنش تند دونالد ترامپ – نامزد انتخاباتی جمهوری‌خواهان – به اظهارات پدر یک سرباز مسلمان آمریکایی که در سال 2004 در یک بمب‌گذاری انتحاری در عراق کشته شد، بار دیگر او را در معرض انتقاد هم‌حزبی‌های خود قرار داده است. 

پدر این سرباز آمریکایی پنج‌شنبه گذشته در جریان گردهمایی ملی حزب دموکرات ضمن اعلام حمایت از نامزدی هیلاری کلینتون، از اظهارات نژادپرستانه نامزد جمهوری‌خوان علیه مسلمانان انتقاد کرد؛ انتقادی که با واکنش تند و خشمگینانه ترامپ مواجه شد. 

تا این لحظه بسیاری از اعضای ارشد جمهوری‌خواه کنگره اظهارات تند ترامپ درباره فرد مذکور را محکوم و بسیاری دیگر از مقامات عالیرتبه حزب نیز به شدت از اظهارات او انتقاد کرده‌اند.

لیندسی گراهام – سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینا – روز گذشته طی بیانیه‌ای ضمن تاکید بر ضرورت حفظ احترام خانواده سربازان کشته شده آمریکایی گفت: ترامپ در ادامه رفتارهای غیرمتعارف خود وارد حریمی شده است که تاکنون کسی به آن وارد نشده است.

وی در این بیانیه در واکنش به اظهارات تند ترامپ درباره پدر سرباز آمریکایی کشته شده در عراق خاطرنشان کرد حتی اگر خانواده سربازان کشته‌شده آمریکایی نیز انتقادی به یک سیاستمدار وارد کنند، او حق ندارد از آنها انتقاد کند.

گراهام در ادامه بیانیه خود نوشت: "اگر فردی می‌خواهد رئیس جمهور آمریکا شود باید بتواند انتقادات را تحمل کند، اما ترامپ با اظهارنظر اخیر خود نشان داد که از ظرفیت لازم برای انتقادپذیری برخوردار نیست."

جب بوش – رقیب سابق ترامپ – نیز شب گذشته در صفحه توییتر خود نوشت: "ترامپ با اظهارات تند اخیر خود نشان داد که برای افرادی که برای آمریکا فداکاری کرده‌اند هیچگونه احترامی قائل نیست."

جان کیسیک – فرماندار اوهایو و یکی دیگر از رقبای سابق انتخاباتی ترامپ – نیز در صفحه توییتر خود در واکنش به اظهارات تند ترامپ درباره پدر سرباز آمریکایی کشته‌شده در عراق نوشت: افرادی که برای آمریکا فداکاری کرده‌اند همگی قهرمان هستند و با خانواده آنها جز با احترام نباید صحبت کرد. 

ترامپ سال گذشته نیز در واکنش به انتقادات جان مک‌کین – سناتور آریزونا – گفت فردی که در ویتنام دستگیرشده و به زندان افتاده است نباید "قهرمان جنگ" نامیده شود. 

علاوه بر مقامات جمهوری‌خواه، هیلاری کلینتون – نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات -  نیز اظهارات روز گذشته رقیب جمهوری‌خواه خود را به باد انتقاد گرفت.

وی در گفتگو با رسانه‌ها گفت: فردی که در طول یک سال گذشته خواستار جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا شده، صلاحیت یک قاضی را به خاطر لاتین‌تبار بودنش زیر سوال برده، به زنان در موارد مختلف بی‌احترامی کرده و یک گزارشگر را به خاطر معلولیت‌اش مورد استهزا قرار داده، نمی‌تواند نامزد شایسته‌ای برای احراز پست ریاست جمهوری آمریکا باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
حیف این مسلمون که خودشو فدای چه بی لیاقتایی حرد
آخرین اخبار