یاسوج؛

افزایش روابط خارجی در کهگیلویه و بویراحمد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تحرکات در گسترش روابط خارجی استان در 2 سال گذشته مشهود است و این مسیر تدوام خواهد یافت.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مجید محنایی در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: گسترش روابط خارجی می‌تواند شرایط توسعه اقتصادی و افزایش سرمایه گذاری و صادرات را فراهم کند.

وی اظهار داشت: امسال چهار هیات خارجی از کشورهای روسیه، کره، چین و ژاپن به این استان سفر کردند و ملاقات‌هایی در راستای افزایش مناسبات خارجی با سفیر کشور بلغارستان صورت گرفت.

معاون استاندار تصریح کرد: برخی افراد از گسترش روابط خارجی در استان انتقاد دارند و مدیریت استان نیز از این انتقادها استقبال می‌کند اما انتقادها می‌بایست در راستای توسعه باشد و از مطرح کردن مسائل حاشیه‌ای خودداری شود.

محنایی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه در نقطه‌های آغازین یک راه طولانی قرار دارد عنوان کرد: یک روزه نمی‌توان صادرات را چند برابر افزایش داد و این هدف را باید در طی چندین سال پیگیری کرد.

وی گفت: انتقادها باید علمی، منطقی و کاربردی باشد تا زمینه پیشرفت استان را فراهم کند.

محنایی در بخش دیگری از سخنانش به دستاوردهای سفر رئیس جمهوری در مردادماه امسال به استان اشاره کرد و گفت: مصوبه‌های این سفر اهرم‌های خوبی در راستای توسعه بلندمدت کهگیلویه و بویراحمد و برداشتن موانع پیشرفت آن فراهم کرده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون کمیته بررسی مصوبات سفر در نهاد ریاست جمهوری تشکیل شده است تا موانع و میزان پیشرفت آنها را بررسی و راه کارهای عملیاتی ارائه کند.

محنایی با بیان اینکه هم اکنون صندوق توسعه کشاورزی در یاسوج وجود دارد گفت: سه صندوق دیگر نیز در شهرستان‌های کهگیلویه، گچساران و باشت ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه تأسیس صندوق توسعه استان از جمله مصوبه‌های سفر رئیس جمهوری به یاسوج بود گفت: دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان برای تشکیل این صندوق پیگیری‌های لازم را داشته باشد.

محنایی در بخش دیگری از سخنانش گفت: هرچند مقام‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفته‌اند که بهره برداری از معادن فسفات توجیه اقتصادی ندارد اما دولت از مطالعات امکان سنجی مجدد جلوگیری نمی‌کند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.