روسیه و چین انحصار شرکت‌های بوئینگ و ایرباس را می‌شکنند

روسیه و چین به منظور شکستن انحصار شرکت‌های بوئینگ و ایرباس، به صورت مشترک هواپیمای مسافربری پهن‌پیکر می‌سازند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ؛ روسیه و چین  به صورت مشترک هواپیمای مسافربری پهن‌پیکر می‌سازند.

ماکت این هواپیمای مسافربری در نمایشگاه صنایع هوایی چین به نمایش گذاشته شده‌است.

شرکت هواپیمایی متحد روسیه و شرکت هواپیمایی تجاری چین، سازندگان این هواپیمای مسافربری پهن‌پیکر، از چندی پیش تلاش برای تأمین‌کنندگان مالی این پروژه را آغاز کرده‌اند.

سازندگان این هواپیما هنوز جزئیاتی دربارۀ مشخصات فنی و هزینه‌های تولید این هواپیما منتشر نکرده‌اند.

گوا بوژی، مدیر کل بخش هواپیماهای پهن‌پیکر شرکت هواپیمایی تجاری چین گفت: «ما تأمین‌کننده‌ای را انتخاب می‌کنیم که تجربه غنی تولید داشته و محصولاتش در سطح جهانی رقابت‌پذیری داشته باشد و کیفیت را دائماً تا زمان تولید تضمین کند.»

گفته می‌شود نمایندگان شرکت‌های امریکایی هانی‌وِل و شرکت فناوری‌های متحد با مقامات شرکت هواپیمایی تجاری چین در این نمایشگاه مذاکراتی انجام داده‌اند.

گوا گفت عملیات مشترک روسیه و چین برای ساخت این هواپیما امسال آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود اولین پرواز آزمایشی آن سال 2022 انجام شود.

وی افزود: «هواپیمای مسافربری پهن‌پیکر، محصولی بسیار پیچیده با مهارت‌های بسیاری (برای ساخت) و دانش صنعتی گسترده‌ است. چین و روسیه هر یک مزیت‌های خود را (برای ساخت این هواپیما) دارند.»

یادداشت‌تفاهم ساخت این هواپیما در سال 2014 و در خلال سفر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به چین امضا شده‌زاست. ساخت این هواپیما بخشی از توافق همکاری هوایی 13 میلیارد دلاری میان چین و روسیه است.

این هواپیمای پهن‌پیکر قرار است ظرفیتی بین 250 تا 280 نفر و بردی بالغ بر 12 هزار کیلومتر داشته باشد.

قطعات این هواپیما قرار است در روسیه ساخته و در چین مونتاژ شود. این هواپیما براساس طراحی هواپیمای روسی آی‌ال-96، هواپیمای پهن‌پیکر تولید‌شده در دورۀ اتحاد جماهیر شوروی، ساخته می‌شود و به جای 4 موتور، 2 موتور خواهد داشت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۳ آبان ۱۳۹۵
ما میتونیم از اینا خرید کنیم بجای اینکه ناز بویینگ و ایرباس رو بکشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۲ آبان ۱۳۹۵
به نظرم اگه ما هم بریم عضو این پروژه بشیم هرچقدر هم که سهم کمی داشته باشیم می تونیم به لحاظ تکنولوژی منافع خیلی زیادی بدست بیاریم
آخرین اخبار