یزد؛

پیام استانداریزدو رییس مجمع نمایندگان استان به مناسبت 13 آبان

به مناسبت 13 آبان استانداریزد و رییس مجمع نمایندگان استان پیام صادر کرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛استاندار یزد و رییس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در پیام های جداگانه ای 13 آبان ماه روز استکبارستیزی را گرامی داشتند.

در پیام سیدمحمد میرمحمدی آمده است: در تاریخ انقلاب اسلامی، یوم الله 13 آبان روزی حساس، خاطره انگیز و بیاد ماندنی است که حضرت امام خمینی(ره) در برابر قرارداد ننگین کاپیتولاسیون فریاد هیهات من الذله برآورد و آغازگر نهضتی بزرگ شد و رژیم تا دندان مسلح شاه را به وحشت افکند.

در این پیام افزوده شده: روزی که رژیم خشمگین شاهنشاهی در اوج انقلاب اسلامی فریاد حق خواهی دانش آموزان و دانشجویان را با گلوله های آتشناک خاموش ساخت اما موج بیداری مردم به سقوط رژیم موروثی شاهنشاهی و پیروزی انقلاب اسلامی انجامید.

میرمحمدی یادآور شده: در سال 1358 در چنین روزی انقلابی بزرگتر از انقلاب اول به دست دانشجویان پیرو خط امام رقم خورد و خشم آمریکا را برانگیخت و موجب گردید جهانخواران به عظمت قیام اسلامی و همت بلند امت اسلامی و رهبری پیامبر گونه حضرت امام آگاه شوند.

در پایان پیام استاندار یزد آمده است: روز مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز را به همه جوانان و دلاور مردان بسیجی و مردان و زنان شرافتمند میهن اسلامی تبریک عرض می کنم و به وجود دانش آموزان عزیز، این آینده سازان بزرگ میهن اسلامی و بلکه تمدن جدید اسلامی افتخار می کنم.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد ونماینده مردم شهرستان اردکان ر مجلس شورای اسلامی نیز به همین مناسبت در پیامی عنوان کرد: 13 آبان هر سال یادآور فریاد ظلم ستیزی دانش آموزان و دانشجویانی است.

محمدرضا تابش در این پیام افزوده: 13 آبان یادآور فریاد ظلم ستیزی دانش آموزان و دانشجویانی است که برای رویش انقلاب و شکستن هیمنه پوشالی مستکبران؛ وارد عرصه شدند و به سهم خویش نقش ماندگاری در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ایفا نمودند.

وی اظهار کرد: این رویداد که برگی از تاریخ کشور را تشکیل می دهد؛ دارای پیام و درس هایی برای همه بخصوص نسل جوان است که ضرورت هوشیاری در برابر توطئه های دشمنان و تقویت وحدت و خودباوری و استقلال طلبی، از مهمترین پیام های آن است.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز، ابراز امیدواری کرده مسئولان امر نیز بتوانند به نحو شایسته، روحیه مقاومت و استکبارستیزی را برای دانش آموزان و آینده سازان کشور تبیین و الگوسازی کنند.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار