حمله لفظی کلینتون و ترامپ به یکدیگر

با نزدیک شدن به روز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، تنش‌ها میان دو نامزد جمهوری‌خواه و دموکرات افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، چند روز مانده به برگزاری انتخابات آمریکا، هیلاری کلینتون – نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – و دونالد ترامپ – نامزد جمهوری‌خواه – از یکدیگر به شدت انتقاد کردند. نتایج نظرسنجی رویترز-ایپسوس نشان می‌دهد اختلاف سطح حمایت میان این دو نامزد بار دیگر به میزان خود در هفته گذشته رسید و کلینتون بار دیگر پیشتاز شد.

بسیاری از نظرسنجی‌های سراسری در آمریکا نشان می‌دهند چند روز پس از کاهش محبوبیت کلینتون به دلیل بازگشایی پرونده ایمیل‌هایش به وسیله پلیس فدرال آمریکا، سطح حمایت از وی رو به افزایش است. نتایج نظرسنجی رویترز-ایپسوس که روز چهارشنبه منتشر شد نشان می‌دهد کلینتون بار دیگر به برتری 6 درصدی نسبت به ترامپ دست یافته است.

ترامپ در سخنرانی‌اش در ایالت فلوریدا پیش‌بینی کرد به ریاست جمهوری آمریکا خواهد رسید و گفت: "واقعا می‌توان (نتایج را) حدس زد، مگر نه؟"

او همچنین اظهار کرد هیلاری کلینتون شایستگی ریاست جمهوری آمریکا را ندارد و وی را "کاملا دیوانه" خواند.

هیلاری کلینتون نیز در سخنرانی‌اش در شهر لاس وگاس، با اشاره به سخنان ترامپ درباره اقلیت‌های مذهبی و قومی آمریکا، وی را به دلیل تفرقه‌افکنی میان مردم این کشور سرزنش کرد.

وی گفت: "ترامپ پایش را از گلیمش درازتر کرده است." کلینتون همچنین طرح‌های سیاست خارجی رقیبش را "بی‌نهایت خطرناک" خواند. کلینتون گفت: "ترامپ هیچ اطلاعی درباره این مسائل ندارد."

حال، به نظر می‌رسد جایگاه هیلاری کلینتون از آنچه در نظرسنجی‌ها نشان داده می‌شود بهتر باشد؛ زیرا مجمع گزینندگان آمریکا، رئیس جمهور آینده این کشور را انتخاب خواهند کرد. هر ایالت چند رای از مجمع گزینندگان را به خود اختصاص خواهد داد. در نهایت، رئیس جمهور آینده آمریکا باید 270 رای را از این مجمع کسب کند. دموکرات‌ها معمولا در ایالت‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک پیروز می‌شوند.

به نظر می‌رسد کلینتون اکنون موفق به دریافت 226 رای از اعضای  مجمع گزینندگان شده است. با این‌حال، ترامپ راه ناهموارتری را پیش رو دارد. بر اساس تحلیل‌ها، ممکن است ترامپ تاکنون 180 رای مجمع گزینندگان را به خود اختصاص داده باشد. به این ترتیب، وی باید رای‌های بیشتری از ایالت‌های بنفش کسب کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۳ آبان ۱۳۹۵
یه همچین کفتارهایی که به همدیگه رحم نمیکنن بعد چجور میخوان به مردم دنیا مثل امثال یمن و سوریه رحم کنن
United States of America
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۳ آبان ۱۳۹۵
سگ زرد برادر شغال است
آخرین اخبار