تئاتر در هفته‌ای که گذشت؛

از شایعه استعفای معاون هنری تا اعلام نمایش‌های راه‌یافته به سوگواره خمسه

تئاتر در هغته از مهم ترین رویدادهای گذشته در تئاتر می گوید.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛در گزارشی کوتاه به بیان رویدادها و اتفاقات تئاتری کشورمان در هفته گذشته می‌پردازیم.

*نمایش‌های راه‌یافته به بخش آئینی سومین سوگواره هنرهای نمایشی و آئین‌های مذهبی «خمسه» معرفی شدند. گفتنی است  سومین سوگواره هنرهای نمایشی و آیین‌های مذهبی "خمسه" به دبیری "علی‌اصغر خسروی" از ۲۰ آبان تا ۱۴ آذرماه امسال در تهران برگزار می‌شود.

*معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  علی مرادخانی با  در جلسه روز دهم آبانماه از رد شایعه استعفای خود از این سمت  گفت.

*عمار تفتی از گروه نمایشی «معاشر» جدا شد و فریدون محرابی به گروه پیوست که بالاخره اولین نشست خبری این گروه هم برگزار شد  و از 17 آبان ماه این اثر در تماشاخانه سگلج روی صحنه می رود.

*نمایش «همه چیز می‌گذرد، تو نمی‌گذری» به کارگردانی وحید نفر در حالی‌که کم‌تر از یک هفته دیگر به اجراهای خود پایان می‌دهد، با استقبال بی‌نظیر هنرمندان سینما و تئاتر روبه‌رو شد.

گفتنی است در نمایش  «همه‌چیز می‌گذرد، تو نمی‌گذری»، بیتا معیریان به‌عنوان تنها بازیگر نمایش ایفای نقش می‌کند و تهیه‌کنندگی آن را مانی طرلانی بر عهده دارد.

*نمایش های به صحنه رفته در تالارهای چهارسو و سایه مجموعه تئاتر شهر روزهای  پایانی هفته جاری در دو نوبت روی صحنه می روند.

نمایش «طپانچه خانم» به کارگردانی شهاب الدین حسین پور که از ۲۹ مهر ماه اجرای خود را در تالار چهارسو آغاز کرده روزهای پنجشنبه ۱۳ و جمعه ۱۴ آبان ماه ساعت های ۱۸ و ۲۰ روی صحنه می رود.

*نمایش «آخرین انار دنیا» به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی هم که از ۲۵ مهر ماه در تالار سایه به صحنه رفته روزهای چهارشنبه ۱۲، پنجشنبه ۱۳ و جمعه ۱۴ آبان ماه ساعت‌های ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ میزبان علاقه مندان تئاتر خواهند بود.

*نهمین پروژه مرکز مطالعات اجرایی قشقایی از ۱۳ تا ۲۸  آبان ماه با اجرای چهار اثر نمایشی در قالب عنوان «میکرو تئاتر» و برگزاری چند کارگاه آموزشی توسط گروه تئاتر «لیو» به سرپرستی حسن معجونی و کیوان سررشته در مجموعه تئاتر شهر آغاز می شود..

 انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار