ارتباط صنعت با دانشگاه یکی از اولویت‌های اصلی وزارت علوم در سال جاری

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: ورود دانشگاه به صنعت و ارتباط تنگاتنگ آنها با یکدیگر یکی از اولویت‌های کاری معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم است.

وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به سیاستهای این وزارتخانه در زمینه برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اظهار داشت: یکی از سیاست‌های وزارت علوم دسته بندی یا تعیین اولویت های کاری در حوزه های، تحقیق، پژوهش و فناوری است و ما در این راستا برای نظم دهی بهتر به برنامه‌ها پیگیر این مسئله هستیم.

وی ادامه داد: در وزارت علوم یکی از اهداف اصلی مأموریت گرایی کردن مراکز آموزش عالی است تا با انجام این اقدامات اثربخشی دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله پژوهش افزایش یابد.

معاون پژوهشی وزارت علوم تصریح کرد: سوق دادن مراکز آموزش عالی به دانشگاه‌های کارآفرین و نسل سومی می‌تواند کمک بزرگی به کشور در جهت ارتقای سطح علمی کشور و کارهای پژوهشی باشد. 

وی عنوان کرد: ایجاد فضای کاری و ارتباط دادن مراکز آموزش عالی به صنایع سبب ایجاد یک کار تیمی در مقوله پژوهش و تحقیقات است و ورود دانشگاه‌ها به صنعت می‌تواند وضعیت پژوهش را در کشور بهتر کند.

احمدی اضافه کرد: حضور فعال دانشگاه‌ها در پروژه‌های کلان کشور سبب ارتقای سطح علمی آنها شده و این کار با بین‌المللی شدن مراکز آموزش عالی در کشور سطح کیفی تحقیقات و پژوهش همچنین فناوری بالا می‌رود.

وی افزود: یکی از طرح‌های بزرگ وزارت علوم تصویب اقدامات اقتصاد مقاومتی در دانشگاه‌های کشور و اخذ اعتبارات لازم در این زمینه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار