70 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای جذب بازار کار می شوند/ راه اندازی تکنسین های چهارساله در دانشکده ها

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: 70 درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه جذب بازار کار می شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود شفیعی، رییس دانشگاه فنی و حرفه ای امروز در مراسم کلنگ زنی مسجد دانشکده فنی دختران تهران ولیعصر گفت: دانشگاه فنی حرفه ای 173 مرکز تک جنسیتی و 200هزار دانشجو در 140 شعبه سراسر کشور دارد. در سال 90 آموزشکده ها و دانشکده ها متعلق به آموزش و پرورش طبق ماده 23 قانون پنجم توسعه، تجمیع و دانشگاه فنی و حرفه ای تشکیل شد.

وی با بیان اینکه 70 درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه جذب بازار کار می شوند، افزود: فارغ التحصیل های مقطع کاردانی این دانشگاه به معنای واقعی ماهر و متخصص هستند. در گذشته ساختار ما آموزش و پرورشی بود و به کادر آموزشی ما دبیر و مدرس اطلاق می شد اما با تلاش های صورت گرفته 600 نفر از کادر آموزشی به هیئت علمی ارتقا پیدا کردند. با تلاش ها انجام شده تاکنون جذب بودجه خوبی داشتیم اما این میزان اصلا کافی نیست و کمبود داریم.

70 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای جذب بازار کار می شوند/راه اندازی تکنسین های چهارساله در دانشکده ها

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای  از راه اندازی یک دوره چهارساله جدید در این دانشگاه خبرداد و افزود: ما تصمیم داریم در دانشگاه فنی و حرفه ای کارشناسی پیوسته با عنوان تکنسین های چهارساله راه اندازی کنیم . 

شورای شهر، شهرداری و سازمان زیباسازی تهران به کمک دانشگاه فنی و حرفه ای می آید
در ادامه احمد مسجد جامعی عضو شورای  اسلامی شهر تهران با اشاره به کمک های شورای شهر، شهرداری و سازمان زیباسازی شهر تهران به دانشگاه فنی و حرفه ای و دانشکده ولیعصر گفت: شهرداری منطقه پارک پردیس بانوان این منطقه را در اختیار دانشجویان قرار داده تا بتوانند از محیط ورزشی و سایر امکانات آن استفاده کنند، ما باید با دلیل محدودیت اعتبار از ظرفیت های موجود استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ما به دانشگاه فنی و حرفه ای کمک می کنیم تا سر در خاصی را برای دانشکده ها این دانشگاه طراحی کرده و مانند بانک ها و سایر مراکز این چنینی که سردر یک شکل دارند تابلو و سر در یک شکلی در تمامی دانشکده ها داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به  زیباسازی فضای داخلی و بیرونی دانشکده به منظور ایجاد محیطی دل نشین و فرح بخش برای دانشجویان گفت: به کمک سازمان زیباسازی و شهرداری تهران نما بیرونی و داخلی به شکل ایرانی زیباسازی می شوند. 

مسجد جامعی با اشاره به کلنگ زنی مسجد دانشکده ولیعصر گفت: این مسجد دارای دو وجه متمایز است، ازیک وجه اینکه محلی برای استفاده دانشجویان است و از طرفی به اهالی ساکن در محله کیانشهر خدمت رسانی می کندو به همین دلیل باید نقشه آن با مشورت شهرداری و شورای شهر کشیده و مورد تایید همه نهادهای دست اندر کار ساخت آن باشد.

گردش چرخه صنعت و اقتصاد کشور به دست فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای 
در ادامه فوژان صباحی رییس دانشکده ولیعصر با بیان اینکه چرخه صنعت و اقتصاد کشور با تکنسین های ماهر به گردش می آید، گفت:با فعالیت این تکنسین ها به بهبود اقتصاد کشور کمک شایانی می شود. دانشجویان چهار دانشکده های فنی و حرفه ای تهران نخبگان کشور هستند، آن ها  انتظار دارند وقتی از سراسر ایران به منظورتحصیل به دانشکده ها می آیند با کمترین کمبود مواجه شوند و زیر ساخت ها، بستر آموزشی، تجهیزات و آزمایشگاه با بهترین شرایط باشند اما متاسفانه اینطور نیست و کمبودهای زیادی داریم.

وی اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه ای در مسیر ماموریت خود به عنوان یک ابر دانشگاه دولتی وظیفه خود را به خوبی انجام داده و توانسته تکنسین های ماهر و متخصصی را تربیت و به جامعه تحویل دهد.

رییس دانشکده ولیعصر با بیان اینکه کلنگ زنی مسجد دانشگاه در سومین سالگرد مراسم تدفین شهدای گمنام دانشگاه انجام می شود، گفت: اکنون کشور ما در خاورمیانه ملتهب قرار دارد و امنیت و صلابت کشورمان حاصل خون شهدا است. 

دانشگاه ها محل تعامل مردم و علم و فرهنگ
وی ادامه داد: از دانشگاه خوب، ملت خوب ساخته می شود. ما به تعامل شهر و دانشگاه معتقدیم. نگاه مدیران شهری به ساخت مساجد مورد استفاده دانشجویان و اهالی این قبیل محیط های علمی  و فرهنگی و توجه به دانشگاه بسیار ارزشمند است. ساخت مسجد دانشکده ولیعصر نیز ایده ای به این منظور بوده است.

صباحی اظهار داشت: در در گذشته حکیمان مدارس را بین بازار و حل رفت و آمد مردم می ساختند اما متاسفانه اکنون دانشگاه ها به حاشیه شهرها رفته و تعامل مردم با علم و فرهنگ و دانشگاه ها کم تر شده است اما ما معتقدیم درهای دانشگاه ها باید به روی مردم باز باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار