پایان سفر رييس قوه قضاييه / آيت الله آملی لاريجانی عراق را به مقصد تهران ترک کرد

رییس قوه قضاییه دقایقی پیش با حضور در فرودگاه نجف، عراق را به مقصد تهران ترک کرد.

پایان سفر رييس قوه قضاييه / آيت الله آملی لاريجانی عراق را به مقصد تهران ترک کردبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،آیت الله آملي لاريجانی که ابتدای هفته گذشته در راس هيات عالی قضايی جهت امضای 4 تفاهمنامه همكاری مشترك به كشور عراق سفر كرده بود، دقایقی پیش با حضور در فرودگاه نجف، عراق را به مقصد تهران ترک کرد.

رییس قوه قضاییه هنگام ترك كشور در نشست خبری خود گفته بود: جمهوری اسلامی ایران به عراق به عنوان یک کشور دوست و برادر نگاه می کند و همواره خواهان عراقی مستقل و یکپارچه است.

رييس دستگاه قضا همچنين با اشاره به پدیده زشت و شوم تروریست افزود: امیدوارم تعامل و همفکری کشورهای مشترک به عنوان شیوه ای برای مبارزه با این پدیده پیش برود.

لازم به ذكر است این سفر به در خواست رسمی رئیس قوه قضاییه کشور دوست و برادر عراق انجام شده است.

در این سفر 4 تفاهم نامه مهم از جمله در رابطه با حقوق بشر، معاضدت قضایی، انتقال زندانیان و استرداد مجرمان دنبال شده است.

آملی لاریجانی در این سفر با مقام‌های عالی عراقی در خصوص روابط دو جانبه و گسترش همکاری‌ها در حوزه قضایی و حقوقی بحث و تبادل نظر کرده است.

رییس قوه قضاییه، در این سفر همچنین، ضمن زیارت بارگاه و مرقد مقدس امیرالمومنین امام علی (ع)، و امام حسين (ع) با علما و مراجع نجف دیدار داشته است.
 
شایان ذکر است،در این سفر، جمعی از مسئولان کشوری، از جمله حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، محمد باقر ذوالقدر معاون راهبردی قوه قضائیه، حجت الاسلام محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور، محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا امینی معاون منابع انسانی قوه قضاییه، اللهیار ملک شاهی رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی و حسین جابری انصاری معاون عربی و افریقایی وزارت امور خارجه رئیس قوه قضاییه را همراهی كردند.

انتهای پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار