ساری،

سرشماری 58 درصدی مازندرانی ها

58 درصد مازندرانی ها تاکنون سرشماری شدند.

اکبرزاده قائم مقام ستاد سرشماری مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: 637 هزار خانوار مازندرانی با جمعیت یک میلیون و 107 هزار نفر تاکنون سرشماری شدند که 58 درصد خانوارهای استان را شامل می شود.

وی افزود: بیش از 68 درصد خانوارهای شهرستان کلاردشت که بیشترین ثبت نام اینترنتی را داشتند و 53 درصد خانوارهای مرکز استان تاکنون سرشماری شدند.

اکبرزاده در پاسخ به این پرسش که خانوارهای غایب چطور در سرشماری مشارکت خواهند داشت، گفت: مامور سرشماری موظف است حداقل سه نوبت در ساعات مختلف به درب منازل مراجعه کند در صورت عدم حضور خانوار در منزل از طریق تبلت یک کد ۱۲ رقمی به عنوان خانوار غایب به مامور سرشماری ارائه می دهد و مامور کد مذکور را به همراه برگه خانوار غایب در اختیار خانوار قرار می دهد.

وی گفت: خانوار با دیدن برگه می تواند از طریق شماره تماس‌هایی که در برگه نوشته شده است با ستاد سرشماری شهرستان تماس گرفته و اطلاعات خود را به همراه کد ۱۲ رقمی خانوار غایب در اختیار مامور سرشماری قرار دهد.

قائم مقام ستاد سرشماری مازندران افزود: در روش دوم خانوارها با مراجعه به سایت سرشماری اطلاعات خود را مجدد وارد سامانه کنند و درصورت داشتن کد رهگیری آن را ثبت و تایید کند بدین طریق از لیست خانوار غایب حذف خواهند شد.

وی افزود: خانواده‌ها باید توجه داشته باشند صرف داشتن کد رهگیری به معنای اتمام کار سرشماری نیست تا زمانی که کد رهگیری به دست مامور نرسیده باشد ثبت انجام نشده است لذا در مرحله دوم باید کد رهگیری به دست مامور سرشماری نفوس مسکن برسد تا از لیست سرشماری سال ۹۵ حذف نشود.

28 آبان پایان زمان سرشماری اعلام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار