اصفهان؛

صنایع ایران و ویتنام مکمل همدیگر است

صنایع ایران و ویتنام می توانند مکمل همدیگر باشند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سفیر ویتنام در کاشان گفت: می توانیم از این فرصت و ظرفیت برای ارتقاء همکاری ها بهره مند شویم.

«نگوین هونگ تک» افزود: چهارمین سفری است که به کاشان دارم و در سفر های گذشته برای بازدید از جاذبه های گردشگری به کاشان آمده ام ولیکن اهمیت فرصت های سرمایه گذاری و همکاری های اقتصادی و تجاری بین کاشان و ویتنام باعث شد تا مجدد به کاشان بیایم و با مقامات شهرستان گفت وگو کنم.

وی با اشاره به اینکه در 7 ماه گذشته روسای جمهور ایران و ویتنام دو بار دیدار و گفت و گو داشته اندگفت : ما باید این اهمیت را درک کنیم وقتی هیئت های بلند پایه دو کشور با هم گفت و گو و دیدار دارند فرصت مناسبی برای ارتقاء همکاری ها در حوزه های مختلف به وجود آمده است.

سفیر ویتنام در ایران با بیان اینکه ایران و ویتنام بازارهای بزرگی در اختیار دارند افزود : ایران با 80 میلیون جمعیت و ویتنام با 94 میلیون جمعیت بازارهای بزرگی را در اختیار تولید کنندگان و صنعتگران قرار داده است.

نگوین هونگ تک گفت : می توانیم با همکاری فی مابین به بازارهای کشورهای همسایه نیز دسترسی داشته باشیم.

وی افزود : کاشان اضافه بر این که مقصد توریستی بی نظیری است منطقه ای مناسب و مستعدی برای سرمایه گذاری و همکاری های متقابل است. منطقه ویژه اقتصادی کاشان ظرفیت بی نظیر سرمایه گذاری داخلی و خارجی است

رئیس اتاق بازرگانی کاشان هم گفت :منطقه ویژه اقتصادی کاشان به واسطه ویژگی خاص این منطقه ظرفیت بی نظیر سرمایه گذاری های داخلی و خارجی است.

محمود تولایی افزود: در دو و سه سال گذشته ، حجم مبادلات ایران و ویتنام سه برابر شده است .

وی گفت : بررسی روابط ایران با ویتنام در دو دهه اخیر نشان از آن دارد که همواره روسای جمهور دو کشور از ارتباط نزدیک برخوردار هستند .

رئیس اتاق بازرگانی کاشان بازارهای دوکشوررا بهترین مقصد برای تولیدکنندگان و صنعتگران دانست و افزود : ایران در غرب آسیا و و ویتنام در جنوب شرقی آسیا دو کشور هستند که می توانند تکمیل کننده همدیگر در حوزه تجاری و اقتصادی باشند.

تولایی تأکید کرد: بازار ویتنام مقصد خوبی برای تولیدکنندگان کاشانی است و هم اکنون نیز بسیار از محصولات کاشان به ویتنام صادر می شود .

وی گفت : سرمایه گذاران و صنعتگران کاشانی آمادگی دارند تا با سرمایه گذاری در ویتنام بعضی از تولیدات را در همان کشور انجام دهند تا قیمت تمام شده محصول کاهش پیدا کند.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.