سنندج؛

عمل موفقیت آمیز جراحی پیوند شریان دست در سقز

عمل جراحی پیوند شریان دست فردی که به دلیل چاقوخوردگی دچار بی‌حرکتی اندام فوقانی شده بود در سقز استان کردستان با موفقیت انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر محمد سرکوت غوثی مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز روز شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: شریان دست این بیمار 37 ساله  از 3 ناحیه بازوی چپ به دلیل چاقوخوردگی دچار خونریزی فعال و بی‌حرکتی اندام فوقانی از آرنج تا انگشتان شده بود.

این بیمار در بیمارستان امام خمینی (ره) سقز توسط دکتر لیلا عاصف کبیری تحت عمل جراحی آناستوموز شریان برکیال با گرافت ورید صافن قرار گرفت و اکنون ، دست و اندام فوقانی بیمار در شرایط خوب حفظ شده است. 

دکتر جراح در جمع خبرنگاران در خصوص نحوه عمل جراحی اظهار داشت: بعد از دیدن بیمار، وی به اتاق عمل منتقل و زخم اکسپلور شد که در بررسی به عمل آمده، مشخص شد که شریان براکیال بازو به طور کامل قطع شده و میزان این قطع شدگی حدود هشت سانتی‌متر است. 

دکتر عاصف کبیری ادامه داد: جهت ترمیم شریان براکیال از اینترپوزیشن ورید صافن استفاده و آناستوموز شریان به ورید صافن انجام شد. 

او عنوان کرد: پالس در اندام برقرار، اندام گرم و پرشدگی مویرگی به حالت نرمال بازگشت، اکسیژناسیون خون در انگشتان به 100درصد رسید و این عمل جراحی با موفقیت خاتمه یافت. 

سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است. 

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.