بیرجند؛نماینده ولی فقیه:

علم،سرمایه ی عمر را به کالای مفید، تبدیل می کند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: علم،سرمایه عمر انسان را به کالای مفید، تبدیل می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بیرجند ؛نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی صبح امروز در دیدار با کتابداران و فعالان عرصه ی کتابخوانی استان گفت: کتاب،ترجمان فکر،علم و اندیشه است و ابزاری کارآمد در دست بشر بوده که همواره در طول تاریخ به انسان کمک کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه سرمایه ی انسان در دنیا عمر او است و دروازه ی ورود به تجارت خانه ی دنیا با اقلام مختلف،علم است،افزود: همه علوم جای خود را دارند و برای جامعه مفید هستن اما هر علمی دارای رتبه ای است.

وی با بیان اینکه علم و فرهنگ دین رتبه اول در بین علوم را دارد،گفت: هر علمی زمانی که به مرحله ی عمل برسد،دارای دو نتیجه ارزش حیاتی و ارزش رفاهی است، و علمی که ارزش حیات و هدف از زندگی را برای انسان تشریح می کند علم و فرهنگ دین است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی کتابداران را امانت داران جامعه دانست و افزود: کتابداران علاوه بر اینکه امانت دار علم،فلسفه و کمال هستند، امانتدار مخاطبان کتاب هم محسوب می شوند و با توجه به تجربه ای که دارند بهترین مشاورها در این زمینه هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه هر کتاب و علمی مفید نیست،گفت: حتی کتاب های مفید هم باید مناسب شرایط سنی و دانش و سلیقه ی هر فرد باشند.

وی شرط کتاب خوب را نویسنده با سواد و متعهد دانست و افزود: دانشمند و عالمی که متعهد نباشد از جاهل خطرناک تر است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.