زاهدان؛

کاهش 6 درصدی وقوع سرقت در سیستان وبلوچستان

هفت ماهه امسال 6 درصدی وقوع سرقت در این استان کاهش طی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان،  غلامرضا باغ‌شیرین رئیس اداره پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی معاون دادگستری سیستان و بلوچستان ظهر امروز در دومین نشست کارگروه پیشگیری از سرقت استان  افزود: به طور کلی سرقت به عنوان یکی از جرایم پرتکرار در تمامی استان‌های کشور محسوب شده و همواره در اولویت برنامه‌های پیشگیرانه قوه قضائیه مدنظر است.

رئیس اداره پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان با اشاره به آمارهای مرتبط با سرقت ادامه داد: خوشبختانه در هفت ماه سال‌جاری با کاهش 6 درصدی وقوع سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه بوده‌ایم و بیش از 85 درصد سرقت‌ها نیز کشف شده‌اند.

باغ شیرین  افزود: اقدامات مرتبط با سرقت چند وجهی است و علاوه بر اقدامات انتظامی و وضعی، ارتقای آگاهی‌های همگانی و پیشگیری‌های حقوقی و قضایی نیز باید در برنامه‌های مرتبط با پیشگیری از سرقت لحاظ شود.

وی با تأکید بر ارتقای ضریب ایمنی منازل مسکونی و اماکن تجاری در استان گفت: طرح ارتقای امنیت منازل مسکونی با رویکرد پیشگیری از سرقت با همکاری پلیس آگاهی استان تدوین و به شورای اسلامی شهر زاهدان ارسال شده است.

باغ‌شیرین گفت: این طرح حاوی تکنیک‌های بیست گانه در راستای پیشگیری از سرقت منازل و بالابردن هزینه های ارتکاب سرقت است که با همکاری شهرداری زاهدان و سازمان نظام مهندسی ساختمان محقق می‌شود.

رئیس اداره پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان ضمن تقدیر از اقدامات شایسته  نهادهای متولی در راستای پیشگیری و مهار سرقت خواستار مشارکت تمامی سازمان‌های متولی در رفع و پیشگیری از متغیرهای بلافصل سرقت اعم از اعتیاد، بیکاری و حاشیه‌نشینی شد.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.