گیلان؛

توسعه پایدار با حفظ منابع ملی

نگاه دستگاه قضا و دستگاههای اجرای استان حرکت به سوی توسعه پایدار با حفظ و صیانت از منابع ملی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛رئیس کل دادگستری گیلان با اعلام این مطلب در پنجمین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال گفت: تلفیق محیط زیست سالم و پاک با توسعه و گسترش صنعت بویژه گردشگری، تولید و صنایع از برنامه های مهم و پیش روی مسولان استان است.

احمد سیاوش پور با اشاره به اینکه حفظ منابع ملی ، برخورد با متخلفان و سودجویان در زمینه تعرض اراضی نیازمند فرهنگ سازی و آموزش است افزود: پیروی از احکام الهی و دستورات دینی در زندگی می تواند جلوی بسیاری از بزه ها و جرایم را بگیرد.

وی بر گفتمان سازی مردمی در صیانت از انفال عمومی تاکید کرد و گفت: همسویی دستگاهها ، همفکری و تعامل مردم با مسولان می تواند ضمن استفاده بهینه از محیط زیست سالم ، و حفظ حقوق بیت المال ، بستر روبه رشد توسعه و زندگی ایده آل را در جامعه فراهم کرد.

همچنین در این نشست 2 ساعته معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت:استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در زمینه حفاظت و صیانت از محیط زیست ، میراث فرهنگی وحقوق شهروندی ، بحث رصد پرونده های مهم در حوزه منابع ملی و تشکیل کارگروه های تخصصی و ویژه 3 ابلاغ شورای عالی حفظ حقوق بیت المال کشور است که اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال استان آن را در دستور فعالیت خود قرار داده اند.

احمد آقایی ضمن تشریح عملکرد 6 ماهه اعضای این شورا گفت: در 6 ماه گذشته 200هکتار از اراضی جنگلی، مرتع و دشت از تصرف متصرفان خارج شده است و همچنین 400متر مکعب چوب قاچاق نیز در این مدت کشف و ضبط شده است.

در پایان این نشست هر یک از اعضای نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان ضمن ارائه عملکرد دستگاه و گستره فعالیت خود ، راهکار و پیشنهاد های خود را برای برخورد بیش از پیش و بدون اغماض با متصرفان و سودجویان اعلام و در مورد کاهش بزه و جرایم مربوط به تصرف منابع ملی نیز هم اندیشی کردند.


انتهای پیام/اص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.