ارتش سوریه؛ گام به گام تا آزاد‌سازی کامل "خان‌الشیخ" + نقشه و جزئیات

بر اساس گزارش‌های میدانی، نیرو‌های سوری حد فاصل 9 کیلومتری قلمرو تکفیری‌ها در "خان‌الشیخ" را پاکسازی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارتش سوریه در  "ریف دمشق" پیشرفت‌های قابل توجهی را به دست آورده و نمونه آن حرکت به سمت شهر "البویضه" و پاکسازی این منطقه بوده است.

**پیشروی های ارتش سوریه در نزدیکی "خان الشیخ"

گزارش‌ها نشان می دهد که نیرو‌های سوری حد فاصل 9 کیلومتری قلمرو  تکفیری‌ها را در "خان‌الشیخ" پاکسازی کرده است.

عملیاتی میدانی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در  "دیرخبیه"، "البویضه"، "کوکب"، "مرانه"، " خان‌دنون"، " حوش‌الفاره" و " ابوفارغ" در ماه‌های گذشته به نتیجه رسیده است.


ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه به دنبال زدن یک ضربه کاری به تروریست‌های تحت حمایت عربستان سعودی و قطر هستند.

گروه های تروریستی جیش الاسلام و ارتش آزاد با از دست دادن مناطق راهبردی در ریف دمشق ، هم اکنون موجودیت خود را در غوطه دمشق بیش از هر زمان دیگری در خطر می‌بینند. 

اگر ارتش سوریه بتواند به تروریست‌ها در این منطقه ضربه بزند؛ جیش‌الاسلام و ارتش آزاد به عنوان دو گروه تروریستی عمل کننده در جبهه جنوبی در موضع ضعف قرار خواهند گرفت.

**پیگیری های دولت سوریه برای اجرای طرح آشتی ملی 
 
البته ارتش سوریه همزمان با عملیات میدانی علیه تروریست های تکفیری، طرح های آشتی ملی را نیز با جدیت دنبال می کنند. وزیر آشتی داخلی سوریه  در این زمینه می گوید: اجرای طرح آشتی داخلی در کشور با جدیت ادامه دارد. 

علی حیدر تصریح کرد تاکنون این طرح در چهار منطقه در استان ریف دمشق به طور موفق اجرا شده است و تلاش برای آشتی بزرگ در  "وادی بَرَدی" ادامه دارد.

علی حیدر تصریح کرد در این زمینه کمیته ای تشکیل شده است و اعضای این کمیته به تازگی وارد شهر دوما در شمال شرق کشور شده‌اند تا شرایط این شهر را برای اجرای آشتی جدید بررسی کنند، شرایط این شهر پیش از این برای آشتی مهیا نبود.

البته گزارش‌ها نشان می‌دهد "ریاض" به عنوان یکی از عوامل اصلی ویرانی‌های چند سال اخیر سوریه، تلاش می‌کند تا با گسیل نیروهای داعش به مناطق عملیاتی شمال سوریه و مشغول کردن ارتش سوریه در این نواحی، راه را برای تسلیح تروریست‌ها در غوطه دمشق باز کند؛ طرحی که تاکنون شکست خورده است. 

گزارش از محمد زرچینی 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار