گزارش/

تایگر فورس ارتش سوریه در اندیشه شکست حصر "دیرالزور"

تایگر فورس ارتش سوریه، عملیات بزرگی را علیه تروریست‌های داعش در شمال شرق "حمص" آغاز کرده است.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتیگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارتش سوریه که در ماه آوریل به طور کامل  "پالمیرا" را آزاد کرد؛ اخیراً درگیری‌های سنگینی را در استان "حمص" تجربه میکند.

گزارش منابع میدانی نشان می‌دهد که تایگرفورس ارتش سوریه عملیات بزرگی را علیه تروریست‌های داعش در شمال شرق "حمص" آغاز کرده است.

وبگاه المصدر در این زمینه می‌گوید: بالگردهای "میل 24" و "میل 28" ارتش روسیه پشتیبانی سنگینی را از نیروهای سوری علیه تروریست‌های داعش در استان "حمص" انجام می‌دهند تا مواضع داعش را به شدت بمباران کنند.

این وبگاه به نقل از یک منبع میدانی می‌افزاید: ارتش سوریه چندین کیلومتر در نزدیکی مناطق نفت‌خیزی که در کنترل داعش است، پیشروی کرده‌اند. 

استراتژی بلندمدت ارتش سوریه این است که با تسلط بر شهر "اراک (Arak)"، مقدمات شکست حصر "دیرالزور" را فراهم کنند.

در حقیقت شهر "دیرالزور" که مدت‌هاست در محاصره تروریست‌های داعش است؛ نیاز دارد تا با یک حمله غافلگیرانه از سوی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت حصرش شکسته شود.

البته عربستان سعودی، آمریکا و قطر به هیچ عنوان نمی‌خواهند که شهر دیرالزور آزاد شود چرا که کمک های تسلیحاتی و مالی گسترده ای را به داعش برای مقابله با نظام سوریه اختصاص دادند.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه در این زمینه می گوید: نیروهای آمریکایی عامدانه به پایگاه ارتش سوریه در دیرالزور حمله کردند؛ چرا که داعش به فضل همکاری های سوری- روسی  در وضع افول به سر می برد.

رئیس جمهور سوریه در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: داعش نفت را در انظار ماهواره های ائتلاف بین المللی و هواپیماهایشان از سوریه به ترکیه منتقل می کند؛ بدون آنکه آنها اقدامی در مقابل آن انجام دهند.

بشار اسد همچنین گفت: بخشی از پولهای نفت به سمت داعش می رود که سبب استفاده تروریست ها و پرداخت حقوق هایشان می شود و بخشی دیگر به مسئولان دولت ترکیه و "رجب طیب اردوغان،" رئیس جمهور این کشور و خانواده اش می رسد.

وی افزود: روسیه در ادامه مبارزه با تروریست ها جدی و مصمم است. این در حالی است که آمریکایی ها سیاست شان را بر ارزش هایی کاملا متفاوت بنا نهاده اند؛ بطوری که از این مسأله به عنوان برگی برای بازی های سیاسی در جهت منافعشان استفاده می کنند. کشورهای غربی با استفاده از نقاب بشردوستانه به دنبال ایجاد توجیهی برای افزایش مداخلات در سوریه هستند. وی همچنین اعلام کرد: ترکیه، عربستان و قطر تنها عروسک های غرب هستند که به نفع آمریکا فعالیت می کنند . تروریست ها نیز در سوریه به نیابت از این کشورها و غرب و آمریکا در سوریه می جنگند.

جنگنده های ارتش سوریه در روزهای اخیر در ده ها نوبت پرواز، مواضع داعش را در مناطق مختلف دیرالزور را بمباران کردند.

ارتش سوریه می کوشد با استفاده از مشغول شدن داعش در جنگ "موصل" و انتقال تعداد زیادی از عناصر این گروه به "دیرالزور"، در جبهه های مختلف پیشروی کند.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار