شیراز؛

تولید سوسیس و کالباس گیاهی برای نخستین بار در کشور

برای نخستین بار در کشور، سوسیس و کالباس گیاهی در شیراز تولید شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ بهمنی سرمایه‌گذار کارخانه سوسیس و کالباس گیاهی گفت: پس از پیگیری‌های انجام شده تصمیم بر تولید سوسیس و کالباس صد در صد گیاهی گرفته شد که این محصول برای نخستین بار در نمایشگاهی در آلمان عرضه شده بود.

وی در خصوص مواد تشکیل دهنده سوسیس و کالباس گیاهی با بیان اینکه مواد تشکیل دهنده این فرآورده بیشتر غلات و سویا است افزود: علاوه بر این مواد، از طعم دهنده ها و چاشنی‌ها نیز در سوسیس و کالباس استفاده شده است.

بهمنی با اشاره به اینکه در این محصول از افزودنی‌های غیر مجاز استفاده نشده است اظهار کرد:  از نظر طعم، بافت و رنگ نیز در ظاهر با نمونه‌های گوشتی هیچ تفاوتی ندارد.

مدیر عامل کارخانه تصریح کرد: مشابه گوشتی این فرآورده به صورت وکیوم شده و در حالت یخچالی قابلیت ماندگاری ۳۰ تا ۴۵ روز را دارد که سعی بر این است که بتوان ماندگاری این محصول را تا ۶ ماه بالا برد.

بهمنی بیان کرد: تصمیم بر این است سوسیس و کالباس گیاهی را برای گروه‌های سنی ۳ تا ۵، ۵ تا ۱۲ ، ۱۲ تا ۱۸ سال و غیره نیز تولید کنیم.

سرمایه گذار کارخانه سوسیس و کالباس گیاهی با اشاره به اینکه تکنولوژی تولید سوسیس و کالباس گیاهی، تنها در کشورهای کانادا، آلمان، امریکا، استرالیا و انگلستان وجود دارد افزود:

ایران، ششمین کشوری است که این تکنولوژی را بدست آورده است .

این کارخانه روزانه افزون بر 20 هزار کیلوگرم انواع سوسیس و کالباس با طعم های گیاهی تولید می کند که به زودی زمینه صادرات آن نیز امکانپذیر می شود.

انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار