ساری؛

آمادگی مسئولان فرهنگی برای پیاده روی زائران در اربعین

مسئولان فرهنگی مازندران برای پیاده روی زائران در اربعین حسینی آمادگی کامل دارند.

آمادگی مسئولان فرهنگی برای پیاده روی زائران در اربعینبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نشست با مسئولان دستگاه های فرهنگی مازندران با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی گفت: پیاده روی زائران در اربعین اقتدار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی را به نمایش می گذارد و عمق ارادت مردم به امام حسین (ع) را نشان می دهد.

آیت الله طبرسی با بیان اینکه اربعین خاص امام حسین (ع) است، افزود: جنبه معنوی زیارت باید در برنامه ریزی ها در نظر گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: همانطور که برای رفتن زائران برنامه ریزی می شود، برای برگشت آن ها نیز باید برنامه ریزی انجام شود.

آیت الله طبرسی افزود: وحدت ایران و عراق برای تشکیل این اجتماع بزرگ و پیاده روی مردم سبب عقب نشینی دشمن می شود.

سید حبیب‌الله ساداتی مدیر حج و زیارت مازندران نیز در این نشست با اشاره به افزایش 62 درصدی ثبت نام زائران مازندرانی برای عتبات عالیات، گفت: 39 هزار مازندرانی تاکنون ثبت نام کردند که این آمار پارسال 24 هزار نفر بوده است.

ساداتی افزود: 91 درصد افراد ویزا دریافت کردند و در حال حاضر عده ای از زائران رفتند.

مدیر حج و زیارت مازندران با بیان اینکه زائران با وسیله اتومبیل شخصی ، اتوبوس و هواپیما اعزام می شوند، گفت: 10 پرواز، 19 تا 29 آبان از ساری با ظرفیت 2 هزار و 100 نفر پیش بینی شده است.

ساداتی با بیان اینکه زائران قبل از اعزام زیر پوشش بیمه خدمات درمانی قرار می گیرند، افزود: با بررسی هایی که انجام شد، مشکلی در شهر مهران، جاده ها و مرز وجود ندارد.

علی صادق مقدسی مدیرکل صدا وسیمای مرکز مازندران نیز در این نشست با اشاره به استقرار قرارگاه رسانه ای در کربلای معلی گفت: با تدابیر اندیشیده شده از ۲۰ آبان تا روز اربعین امکان ارتباط مستقیم با کربلا فراهم شده است.

صادق مقدسی از آمادگی شبکه مازندران در انعکاس راهپیمایی اربعین به عنوان بزرگترین همایش جهان اشاره کرد و افزود: مدتی است که شبکه مازندران برنامه های مرتبط با اربعین را آغاز کرده و برای روزهای باقیمانده نیز پیش بینی خوبی انجام داده است.

وی با بیان اینکه انتخاب کلید واژه حامیان دین برگرفته از شعار امسال راهپیمایی با عنوان من حامی هستم است، گفت: کلید واژه حامیان دین در برنامه های مخصوص اربعین استفاده شده است.

 مدیرکل صدا و سیمای مرکز مازندران افزود: 40 هشدار و تذکر به زائران به صورت پیام زیرنویس و توسط مجریان رادیو و تلویزیون اشاره شده است.

صادق مقدسی گفت: برنامه های شور و شین، حامیان دین، صفحه عاشورا و آدینه مهر از برنامه هایی است که از رادیو و تلویزیون صدا و سیمای مرکز مازندران پخش خواهد شد.

حجت الاسلام ناصر شکریان مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه ستاد اربعین حسینی 13 کمیته دارد، گفت: تهیه نرم افزار تلفن همراه برای زائران، ارائه پیام های آموزشی در قالب پوستر و آموزش آداب زیارت سفر اربعین از اقدامات مهم تبلیغات اسلامی مازندران است.

حجت الاسلام شکریان افزود: 40 برنامه پیشنهادی برای اربعین حسینی در نظر گرفته شده است که در اختیار سرگروه ها و روحانیون اعزامی قرارداده می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار