سمنان؛

هشدار پلیس فتا به زائران اربعین حسینی

رئیس پلیس فتا سمنان گفت: زائران همواره باید در استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی برای تماس با خانواده خود ملاحظات ایمنی وامنیتی را در نظر بگیرند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ سرهنگ سیدعلی میراحمدی افزود: شور و اشتیاق حضور در صف عاشقان حسینی در ایام اربعین چند سالی است که بین مردم ایران به شدت افزایش یافته و همه ساله هزاران نفر از ایران روانه كربلای معلی می شوند.
وی اظهار داشت : در این میان هزینه بالای برقراری تماس از طریق تلفن همراه و همچنین عدم ارسال تصاویر از طریق بسترهای مخابراتی، بسیاری از کاربران، اینترنت و شبکه های اجتماعی را برای تماس با خانواده خود انتخاب می كنند.
وی تاكید كرد: استفاده از شبکه های بی سیم در کنار مزایای فراوان خود، برای كاربران تهدیداتی نیز دارد كه از آن طریق سودجویان و كلاهبرداران سایبری به اهداف شوم خود می رسند.
سرهنگ میراحمدی به منظور آگاهی بیشتر زائران اربعین و پیشیگیری از وقوع جرائم سایبری و ایجاد مشكل برای هموطنان، توصیه كرد: از اتصال به  دستگاه های وای فای ناشناس در طول سفر خودداری كنید.
وی با توصیه به غیر فعال کردن وای فای تلفن همراه در پایان استفاده از اینترنت، توصیه کرد:از ذخیره اطلاعات مهم بانکی برروی حافظه های تجهیزات هوشمند که در طول مسیر همراهتان است بپرهیزیدو اطلاعات شخصی و محرمانه خود را دراختیار دیگران قرار ندهید.
این مسئول انتظامی در پایان افزود: در صورت بروز مشكل در روند ثبت نام و اخذ ویزا و یا هر مورد دیگری در حوزه فضای مجازی، مراتب را با پلیس فتا در میان بگذارید.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار