اهواز؛

اوج تردد زائران اربعین حسینی در مرز چذابه

تردد زائران اربعین حسینی در مرز رسمی و بین المللی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز به نقطه اوج نزدیک می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نادر عمیدزاده فرماندار دشت آزادگان تصریح کرد: تردد زائران اربعین حسینی در مرز چذابه بدون دغدغه و مشکل خاصی در جریان است و زائران پس از پذیرایی در مواکب مردمی رهسپار عتبات عالیات می شوند.

وی گفت: موج اول تردد زائران اربعین حسینی در مرز چذابه در هفته جاری است و دستگاه های مسئول بر اساس تقسیم کار در حال خدمت رسانی به زائران هستند.

فرماندار شهرستان دشت آزادگان افزود: موج دوم و اصلی تردد زائران اربعین حسینی از هفته آینده (22 تا 28آبان) در مرز چذابه شکل می گیرد که در این راستا همه نیروهای مردمی و اجرایی با روحیه جهادی به استقبال آن خواهند رفت.

عمیدزاده خاطرنشان کرد: امسال به منظور رفاه حال زائران ، توقفگاه خودرو در 4 کیلومتری پایانه مرزی جانمایی شده است و در این فاصله زائران به صورت پیاده یا خودرو عمومی به پایانه مرزی چذابه منتقل می شوند.

وی در پاسخ به انتقاد برخی زائران اربعین حسینی در معطلی در پایانه مرزی چذابه گفت: معطلی در حد انجام فرایند قانونی و تشریفاتی از جمله کنترل گذرنامه و ویزای زائران است تا در عراق با مشکل خاصی رو به رو نشوند.

عمیدزاده افزود: بیشتر معطلی زائران در بخش عراقی مرز چذابه است که در حال هماهنگی بیشتر برای کاهش زمان معطلی زائران است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون موردی از ویزای جعلی در مرز چذابه مشاهده نشده است افزود: با اطلاع رسانی که از قبل صورت گرفته خوشبختانه همه زائرانی که از مرز چذابه رهسپار عتبات عالیات می شوند در سامانه سماح ثبت نام کرده و ویزای خود را از مراکز معتبر دریافت کرده اند.

نادر عمیدزاده در ادامه وضعیت خدمات دهی دستگاه های اجرایی از جمله اداره گذرنامه ، پایانه ، بهداشت و درمان ، هلال احمر و مرزبانی را بسیار مطلوب و رضایت بخش عنوان کرد و اذعان داشت: از همه تجارب سال های گذشته برای خدمات رسانی بهتر به زائران اربعین حسینی استفاده شده و می شود.

فرماندار دشت آزادگان اظهار کرد: چنانچه موردی از ویزای جعلی و قلابی مشاهده شود از خروج زائر به عراق جلوگیری می شود تا مشکلات بعدی برای زائران عزیزپیش نیاید.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.