معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایرانی گفت: رقیب فرش ما در بازارهای جهانی، فرش ماشینی است نه دستباف.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامرضا سلیمانی در مراسم افتتاح نخستین مرکز آموزش خوشه فرش دستباف گفت: امروز کالاهای کشورها با برندها قیمت گذاری و شناخته می شوند و فرش دستباف ما باید در دنیا برند باشد.

وی گفت: از سال 80 توجه به اصل برندینگ آغاز شد که در این راستا آمریکا با 19 میلیارد دلار در رتبه اول و ایران نیز با 159 دلار در مقام 46 م دنیا قرار دارد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایرانی تصریح کرد: باید سابقه تاریخی، فرهنگی، هویت ملی و استفاده از ظرفیت هایی مانند برندسازی و ارزش افزوده مورد توجه قرار گیرد.

سلیمانی گفت: در خوشه فرش دستباف 24 هزار بافنده فرش در خراسان رضوی فعال هستند که با توجه این موضوع ما نمی توانیم تولیدات این تعداد بافنده را صادراتی کنیم.

وی افزود: در حال حاضر به دنبال بازاریابی جهانی با برندهای واحد هستیم که فرش دستباف می تواند معرف ایران در قالب یک برند جهانی باشد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: کافی نبودن ارزش افزوده مشکل اصلی صنعت فرش در کشور کشور است و در حال حاضر برای 14 خوشه فرش در کشور کنسرسیوم بازاریابی به منظور صادرات فرش به کشورهای لبنان، چین و آمریکا فعال است.

سلیمانی افزود: غرفه هایی برای معرفی فرش ایران در 7 نمایشگاه اختصاصی دنیا و با هزینه سازمان شهرک های صنعتی اختصاص یافته است.

وی گفت: دوم آذرماه در ایتالیا هم غرفه برای کنسرسیوم فرش گرفته شده که حضور فرش خراسان می تواند به عنوان یک ظرفیت و اقدامی شاخص برای معرفی آن و برندسازی تلقی شود.

وی بابیان اینکه با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر تشکیل مدیریت صادرات در 31 استان کشور، افزود: مسئولان ذیربط استان ها به منظور حمایت از بنگاه های کوچک که صادراتی تاکنون نداشته و نمی توانند بازاریابی انجام دهند، اقدامات و حمایت های لازم را انجام دهند.

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.