اهواز؛

23 آبان؛ خوزستان میزبان رئیس جمهور

استاندار خوزستان از سفر دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان طی هفته آینده و افتتاح چندین طرح بزرگ و نیز کلنگ زنی چند طرح جدید با حضور وی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی اظهار کرد: رئیس جمهوری روز یکشنبه 23 آبانماه در سفری یک روزه چندین طرح نفتی و مهم استان خوزستان را افتتاح خواهد کرد.

وی افزود: افتتاح سه فاز در میادین نفتی غرب کارون به ظرفیت استخراج 200 هزار بشکه در روز ، مرکز CTC راه آهن تهران- اهواز با حجم سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریال، کارخانه روغن کشی خلیج فارس در بندر امام با حجم سرمایه گذاری 6 هزار میلیارد ریال ، طرح آبرسانی به دشت آزادگان ، هویزه ، رفیع ، شرق اهواز در قالب طرح آبرسانی غدیر، پایانه مرزی شلمچه با حجم سرمایه گذاری 276 میلیارد ریال و نیز افتتاح سه فاز پتروشیمی در مجتمع های پتروشیمی 'تخت جمشید'، 'کارون' و 'فجر دو' از جمله طرح هائی است که در این سفر افتتاح خواهند شد.

شریعتی اظهار داشت: کلنگ زنی پالایشگاه جدید آبادان و چندین طرح مهم دیگر نیز به رئیس جمهوری پیشنهاد شده که در صورت موافقت وی در این سفر عملیات اجرائی آن آغاز خواهد شد.

استاندار خوزستان در خصوص طرح پالایشگاه جدید آبادان تصریح کرد: این طرح به تصویب شورای عالی اقتصاد رسیده که احداث کامل آن از زمان آغاز عملیات اجرائی تا پایان طرح به یک بازه زمانی پنج ساله نیاز دارد که با افتتاح آن بیش از 10 هزار نفر از بیکاران جذب این پالایشگاه می شوند و سپس پالایشگاه قبلی به موزه تبدیل خواهد شد.

وی گفت: برای اجرای این طرح 1،3 میلیارد دلار فاینانس خارجی تصویب شده است و تا پایان امسال نیز 1.7 میلیارد دلار فاینانس اسفند ماه تصویب می شود.

غلامرضا شریعتی در خصوص مرکز دیجیتالی CTC راه آهن بیان داشت: با افتتاح این طرح تمامی مدیریت های قطارهای تهران جنوب از طریق استان خوزستان انجام و مشکلات پیشین با افتتاح این طرح برطرف خواهد شد.

دکتر روحانی رئیس جمهوری کشورمان اولین سفر استانی خود را در تاریخ 25 دیماه 1392به استان خوزستان انجام داد و در جریان این سفر ضمن دیدار با مردم چندین طرح را افتتاح و یا کلنگ زنی کرد.

استان خوزستان از قطب های اقتصادی به خصوص در زمینه نفت در جنوب غربی ایران قرار دارد که بیش از 600 کیلومتر مرز آبی و خاکی با کشور عراق دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.