کرمان؛

افتتاح مرکز توانمندسازی بانوان بهبودیافته درکرمان

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: مرکز توانمندسازی و جامعه‌‌پذیری بانوان بهبودیافته(خانه بین‌راهی) با اعتباری بالغ بر 40میلیون تومان در کرمان افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان عباس صادق‌زاده با اشاره به اینکه ظرفیت این مرکز 20 نفرمی باشد ، اظهار داشت: زنان  بهبودیافته‌ای که فاقد خانواده هستند در یک دوره سه ماهه به شکل کاملا رایگان در خانه بین‌راهی نگهداری و مورد آموزش قرار می‌گیرند و با تشخیص تیم تخصصی  مرکز و در صورت نیاز اقامت سه ماهه دوم تمدید می‌شود.

وی  گفت: در این مرکز آموزش‌های مهارت‌های حرفه ای از قبیل گلدوزی، خیاطی ارائه و همزمان  درمان‌های روحی و روانی و آموزش مهارتهای زندگی به افراد انجام می‌شود.

صادق زاده از وجود بیش از 70 مرکز ترک اعتیاد تحت پوشش بهزیستی استان کرمان خبرداد وافزود: در این مراکز افراد داری اعتیاد مراحل درمان را می گذرانند که با افتتاح خانه بین راهی  چرخه درمان معتادین در استان کرمان تکمیل می‌شود.

وی عنوان کرد: مرکز توانمندسازی  و جامعه‌‌پذیری مردان بهبودیافته با اعتبار 70 میلیون تومان در سال 93 در استان کرمان به عنوان پایلوت آغاز به کار کرد و تاکنون خروجی نسبتاً خوبی داشته و بیش از 60 درصد از مردانی که درچرخه درمان این مرکز قرار گرفتند در جامعه مستقل شدند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار