شیراز؛

قبولی در آزمون شرط ابلاغ حکم شهرداران

حکم شهرداران بدون کسب نمره قبولی در آموزن قانون شهرداری ها و شورا ها ابلاغ نمی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  سید محمد علی افشانی استاندار فارس با اشاره به این که شهرداران باید به قانون شورا و شهرداری تسلط داشته باشند گفت:حکم هیچ شهرداری امضا نمی شود مگر این که از قانون شهرداری ها و شورا ها از وی امتحان گرفته شود و در صورت قبولی در این امتحان حکم آن ها ابلاغ می شود.

افشانی افزود: متاسفانه بی اطلاعی از قوانین این دو نهاد باعث مشکلاتی در شهرها شده است.

وی گفت: شهرداران باید برای جذب سرمایه گذار در شهرهای خود تلاش کنند و از این طریق درامد زایی داشته باشند و شاخص ارزیابی شهرداران بستگی به میزان جذب سرمایه در شهر خود دارد.

افشانی استفاده از پساب فاضلاب برای مصارف غیر آشامیدنی در شهر های فارس را امری ضروری دانست و افزود:شهرداران به هر قیمتی که شده از پساب فاظلاب برای مصارف فضای سبز، در صنعت،کاشت گل وگیاه در گلخانه ها و دیگر مصارف غیر شرب استفاده کنند چرا که وضعیت آب در استان مناسب نیست.

وی در خصوص برخی اختلاف های بین راه وشهر سازی و شهرداری ها درخصوص ساخت و سازها گفت: مبنای این کار طرح تفصیلی مصوب شده است.
رجبی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در این همایش گفت: جذب سرمایه گذار در شهرها می تواند به توسعه هرشهر کمک کند.

رجبی افزود: شهرداران باید بتوانند زمینه جذب سرمایه گذار در شهرهای فارس را فراهم کنند.
وی گفت: با توجه به این که قرار است شهرداری شیراز 2 هزار و  500نفر نیرو را از طریق آزمون جذب کند باید تدابیری اندیشیده شود تا پنج درصد این افراد از شهرداران شهرهای فارس باشند.

امروز در همایشی 102شهردار شهرهای فارس کارها و تجربیات موفق خود در جذب سرمایه گذار اجرای کارهای عمرانی در توسعه شهرها را با یک دیگر به تبادل گذاشتند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار