تسهیل روند نشر بازی‌های رایانه‌ای؛

راه‌اندازی درگاه ساماندهی نشر بازی‌های رایانه ای

درگاه ساماندهی نشر بازی‌ها به زودی فعالیت رسمی خود را آغاز می کند تا راه پیشرفت بازی‌سازان ایرانی را هموار سازد.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از مهم‌ترین بحث‌هایی که همواره وجود داشته است، روند نشر بازی‌ها توسط ناشرین مجاز است. در همین راستا قرار است درگاه ساماندهی نشر بازی‌ها به زودی فعالیت رسمی خود را آغاز کند و راه پیشرفت بازی‌سازان ایرانی را هموار سازد.

با راه‌اندازی این سامانه، همه فرآیندها و تعاملات فی‌مابین بنیاد، ناشرین و ویرایشگران برای درخواست‌های بررسی بازی، درخواست ویرایش و غیره به‌صورت کاملاً مکانیزه انجام خواهد شد.

پیش از این قیمت‌گذاری و بررسی روند نشر در معاونت حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای صورت می‌گرفت و اطلاعات این روند به‌طور شفاف و دقیق مشخص نمی‌شد. منظور از روند دقیق، درج اطلاعات به‌صورت آنلاین و جمع‌آوری آن‌ها به‌صورت منظم است. اما از این پس توسط این درگاه کلیه امور مربوطه به نشر به ساده‌ترین شیوه ممکن انجام خواهد شد.

فرآیند قیمت‌گذاری توسط این درگاه تسهیل شده است و ناشرین و بازی‌سازان در یک فضا و محل استاندارد اطلاعات مربوطه و لازم خود را ثبت خواهند کرد. با توجه به بخش‌های موجود در این درگاه، شرکت‌های بازی‌سازی می‌توانند اطلاعاتی همچون نام بازی، شرکت سازنده، راه‌های ارتباطی با شرکت سازنده و... را در آن ثبت کنند. علاوه بر آن سازندگان می‌توانند اطلاعات تکمیلی در مورد خود اثر مانند ژانر بازی، پلتفرم، زاویه دوربین و... به همراه تصاویر و تریلر بازی را در صفحه مخصوص به محصول خود قرار دهند.

ناشرین نیز همانند تولیدکنندگان صفحات مخصوص به خود را خواهند داشت و در آن می‌توانند اطلاعات مربوط به شرکت خود را ثبت کنند. با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته انتظار می‌رود این درگاه مشکل نشر بازی‌ها را تا حد زیادی کاهش دهد. با اینکه این درگاه فعالیت رسمی خود را آغاز نکرده است، اما در حال حاضر چندین محصول در آن ثبت شده است که این نشان‌دهنده استقبال بازی‌سازان است.

منبع : بنیاد ملی بازی های رایانه ای

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار