شیراز؛

پلمپ چاه های غیرمجاز در حریم سد درودزن

114 حلقه چاه غیرمجاز در حریم و بستر دریاچه سد درودزن پُر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مدیر گروه نظارت و بازرسی منابع آب شرکت آب منطقه ای فارس گفت: عملیات پُر و بی بهره کردن چاههای غیرمجاز در حریم و بستر دریاچه سد درودزن آغاز شده و طی سه روز 114 حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده است.
امید رشیدی با تاکید بر اینکه شناسایی و برخورد قاطع با چاه های غیرمجاز در این منطقه ادامه دارد گفت: عده ای با حفر چاه های غیرمجاز به منظور کشاورزی و بیشتر کشت برنج، اقدام به برداشت غیرمجاز آب از دریاچه سد درودزن کرده اند که با احکام ودستورات قضایی وهمکاری یگان ویژه نیروی انتظامی عملیات پر کردن چاه ها آغاز شده و همچنان ادامه دارد .
وی افزود: هم اینک آمارها حاکی از 616 میلیون مترمکعب کسری مخازن و منابع آب زیرزمینی در استان فارس است.
مدیر گروه نظارت و بازرسی منابع آب شرکت آب منطقه ای فارس اظهار کرد: یگان حفاظت از منابع آب اکنون در مناطقی از دشت قره باغ شیراز ، داراب ، مرودشت ، دشت نمدان ، آسپاس و بکان و مناطقی از فسا و جهرم نیز فعال است و با حکم قضایی برای پر کردن چاه های غیر مجاز اقدام می کنند.
وی گفت: قانون موسوم به تعیین تکلیف چاه های قبل از سال 85 تا حدودی محدودیت هایی برای پر کردن چاه ها ایجاد کرده است و بسیاری از افراد برای اینکه چاه غیر مجازشان پروانه بگیرد و پر نشود در تکاپو هستند تا مدارک و مستنداتی مبنی بر اینکه مشمول این قانون می شوند ارائه کنند .
رشیدی همچنین با بیان اینکه برخی از چاههای غیر مجاز در فضایی محصور قرار دارد گفت : برای ورود به این اماکن نیاز به حکم قضایی است و انتظار ما این است که دستگاه قضایی دراین زمینه همکاری بیشتری داشته باشد و شرایط شناسایی و پر کردن این چاه ها را آسان کنند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.