ارائه 800 طرح دانش‌آموزی به ستاد گیاهان دارویی کشور

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی گفت: 800 طرح دانش‌آموزی به ستاد گیاهان دارویی کشور برای حمایت بیشتر و اخذ تسهیلات به این ستاد ارسال شده است.

ارائه 800 طرح دانش آموزی به ستاد گیاهان دارویی کشور
محمدحسن عصاره دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی،  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به نهادینه شدن بحث گیاهان دارویی در بین دانش آموزان اظهار داشت: دانش‌آموزانی که در نخستین جشنواره دانش‌آموزی گیاهان دارویی شرکت کرده بودند بسیار عمیق مطالب را درک کردند و برخورداری از چنین استعدادهایی در کشور باعث امیدواری ما نسبت به آینده می‌شود.

وی یادآور شد: این رویداد نشان داد گیاهان دارویی در ذهن دانش‌آموزان ریشه دوانده است و جای کار بیشتری وجود دارد تا این جوان‌های نسل آینده مسیر دانش را با بینش عمیق تری بسازند و سعی داریم تا به نهاد متولی این امر یعنی آموزش و پرورش کمک شود تا در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی با پیشرفت های کشور بیشتر آشنا شوند.

عصاره عنوان کرد: با توجه به شعار اصلی جشنواره با عنوان «اقدام و عملی دانش‌بنیان، پیشران اقتصاد مقاومتی» تلاش شد تا اهمیت و ضرورت آگاهی دانش‌آموزان در این حوزه بیان شود.

وی افزود: با توجه به فرصت کمی که داشتیم، بیشتر تلاش کردیم تا اقدامات جنبه فرهنگسازی داشته باشد و دانش‌آموزان با مقوله گیاهان دارویی ارتباطات نزدیک‌تری برقرار کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.